Med kanin igen..

Cattis_E

Trådstartare
Ni som hängt med här länge kanske eventuellt minns min Sigge-kanin. En sprallig svart-vit dvärgvädur som blev blind av gråstarr på slutet.

Nu har jag äntligen (efter tre år) skaffat mig en ny kanin i mitt liv.

Möt lilla Viggo (eller Viggy, jag är inte bombsäker på det där med kön på sådär små längre) och hans "villa" med tillhörande tomt.
31824218.jpg

31824219.jpg

31824216.jpg

Någon mer som har en liten kaninbebis i sitt liv?

Senast ändrad:
Sv: Med kanin igen..

Så söt =)

Jag har två 4½- månaders och två 6 mån. +två vuxna tanter.

Vilken sötnos!

Jag har en kastrerad kaninkille på 2½ år. Fick honom i somras. Full fart och mycket bus!

Så söt =)

Jag har två 4½- månaders och två 6 mån. +två vuxna tanter.

Åha! Vad äter dina småttingar? Det vill säga hur mycket pellets ger du medan de växer som mest? Vilka och vilka mängder grönsaker?
Han har (så klart) fri tillgång på hö och grenar att gnaga på.

Till båda: Jag ser gärna bilder på era kaniner:).

De får ungefär 1 dl var men det beror lite på kaninen. Unghanen behövde 1½ dl i en period, men fick han mer lämnade han massa nattbajsar. Mina får Stampe.
Ger grönsaker dagligen, i mängden ½ morot ungefär. De får morot, kålrot, broccoli, blomkål, palsternacka m.m. Vitkål och sallad i små mängder. Ibland tomat, gurka och frukt (frukt ska inte ges för mycket då det är så sött). Ibland har vi en skål ståendes i kylen där vi lägger alla rester i grönsaksväg så får de det morgonen därpå.

Vilken störtskön frilla han har! :D

Riktigt snygg villa också, där kommer han säkert trivas! (eller hon då..) :laugh:

Självklart har de fri tillgång till hö och vatten också. Mina vuxna får runt ½ dl pellets.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
531
Senast: cassiopeja
·
Äldre Nu i svallvågorna efter SDs framgångar tycker jag det är läge att diskutera definitionen av svensk essens och svenskhet vilket är vad SD...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 533
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 158
Däggdjur Tyckte det var längesedan det var en tråd där alla får presentera sina kaniner. Så presentera era kaniner nu; ålder, ras...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
35 652
Senast: _satelit_93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar