Med anledning av...

Sv: Med anledning av...

Jadå, båda mina är chipmärkta och jag står som ägare. Fast bara på den vuxna, valpen har jag slarvat bort pappret på och ännu inte fixat nytt så....men hon ÄR chipmärkt...

Blandisen är chipsmärkt och reggad hos jordbruksverket. Tiken är tatuerad och finns med i skk:s register.
Hade inga problem med SJV. Vetrinären skickade in papprena efter chipset satts dit och jag behövde inte bry mig mer än att betala...

Mulles_matte skrev:
Jag satt och funderade på en sak...
När vi chippar våra valpar hos vet så får vi bara en blankett som ska skickas till SKK...
Varför inte bara ha ett register?

// J som tycker SKK's är mkt smidigare än SJV's

Blanketterna man får av veterinärerna när valpkullen är id-märkt, ska delas ut till valpköparna, som i sin tur ska skicka in sitt ex till Sjv.
Ägarreggslappen som ska in till SKK,skickar ju SKK ut, tillsammans med valparnas stamtavla......

Vi har bara fått blanketter som ska skickas till SKK. inga till sjv. :crazy: iofs så är det 3 år sen sist nu.. men ändå. :confused:

Chipad och registrerad till SJV för 8 mån sedan, ang hästpasset så hade jag hästpass redan år 2000.

Min är tatuerad, men jag står inte som ägare. Någon från hans tidigare hem står kvar som det, men det får ej visas på Internet i alla fall. Jag vet faktiskt inte om denne måste skriva på något papper då också? För då kommer det inte att hända, eftersom den första halvan av hans liv är helt omöjligt för mig att få reda på något om.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 697
Senast: Nominous
·
Övr. Hund Där jag bor finns det 3 hundägare som älskar att träffas ute på gården och dricka kaffe medan deras hundar (modell medelstor - stor)...
2
Svar
35
· Visningar
4 358
Senast: Calazirya
·
H
Hundhälsa Har kommit till en punkt till slut där jag tvingas med veterinärens hjälp att kapitulera och inse att jag inte kan hjälpa Pingla då hon...
2
Svar
20
· Visningar
5 649
Senast: Hjalti
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar