Meanwhile in London *ulvlek*

Fast Q4 du jagar fel person och jag vänder mig lite mot dina häxjakter, jag har på alla möjliga och omöjliga sätt försökt berätta min goda roll men det känns som du inte ens vill läsa vad jag skriver. Och det får mig riktigt fundersam på dig, är du en ond som gör allt du kan för att misstänkliggöra mig?
Du får nog komma med lite mer kraftiga teorier om du ska få iaf mig att tro att Q är ond. Så jag tror tyvärr att du inte får med dig någon på det spåret, däremot känns du mer misstänkt av det..

Fast Q4 du jagar fel person och jag vänder mig lite mot dina häxjakter, jag har på alla möjliga och omöjliga sätt försökt berätta min goda roll men det känns som du inte ens vill läsa vad jag skriver. Och det får mig riktigt fundersam på dig, är du en ond som gör allt du kan för att misstänkliggöra mig?
Jag läser precis allt du skriver, varför tror du jag misstänker dig:confused::p
Så hur tänkte du när du hade samma fråga igår, när jag misstänkte Mirtai rejält och du även försvarade henne med att jag nog var ond som försökte misstänkliggöra en god Mirtai?
Och dessutom försökte få bsf till att tycka att jag även borde vara ond?
för att förtydliga vad jag menar så lägger jag upp lite citat och har fetat i dem vad det är jag reagerar på

Väldigt tråkigt att fio blev käkad, känns som en liten sammansvärjning?

Har fortfarande funderingar över vad som hände igår? Inga dolda roller enligt LL men varför blev då ingen lynchad? 3 som glömde eller IRL kom ivägen för, alla kändes goda igår som var här men hur stor är chansen att alla som inte var här är onda?

quarter4fever sammanställer och skriver mycket, misstänkte mirtai men mirtai försvarar sig. Är det månde så att quarter4ever är ond och försöker misstänkliggöra en god?

hjartagna missade igår men kvarstår på min lista över misstänkta baserat på min tidigare teori om varför hon visste hur ledarvargens roll var utformad.

Övriga har jag dålig koll på för nuvarande.

Nu tycker jag att det som Mirtai svarade mig på min sammanställning knappast var ett försvar, mer ett försök att slingra sig?
Jag får mer funderingar kring på vilken sida du befinner dig i denna leken av detta inlägget faktiskt?
Inte för att du undrar om jag är ond, utan mer för varför du tycker Mirati försvarar sig på ett sånt sätt att hon borde vara god?

Sen när har någons förklaring varit godtagbar här?? Mirtai förklarade att hon skämtat men det hjälpte ju föga så då innebär det ju att quarter4ever är ond om du ska följa din egen teori? @Blacksmithfarm

Nja det här känner jag igen från tidigare lekar!:p Så fort jag inte gör som man brukar, i detta fallet min röst på bollen, så kommer både bsf o q4 springande o attackerar som två små ulvar! Jag vet min roll och frågan är ju om ni verkligen är på samma goda sida som jag??

Fast det gjorde jag ju inte @quarter4ever, jag jämförde med att DU röstade på mirtai för nåt hon påstod var ett skämt.
Fotnot: Det var bsf , inte jag

@Snurrfian sorry att jag inte svarat tidigare men jag har varken rutin på att leta upp citaten eller tid att ägna åt det alltid heller...men det var iaf detta jag menade o inget annat. Så hoppas du fått svar nu.
:confused: Vad menar du att jag har skrivit av misstag? I det första citatet förklarade jag vad jag menade, uppenbarligen hade Koppen missat och ändrade rollen efter mitt inlägg, hade jag varit ledarvarg så hade jag väl bara knipit mun och tagit det på PM till LL, här visade jag ju hur man skulle kunna få två ulvar om man bara hittade ledarvargen.
Och som sagt, nu kom @Koppen på att hon hade tänkt fel, det var vid käk hon menade, inte lynch.
Du får nog lov att lägga lite tid på att leta upp citat, annars är det väldigt svårt att förstå vad du menar, speciellt när du inte ens svarar när jag ställer frågan två gånger. Det är inte så många sidor i den här leken än så länge... ;)

Ha ha ja Q4 du får gärna ha mig på din "OBS lista" för om du hade suttit här o sett pulsen skena och mina fingrar flyga över tangenterna så hade du förstått mina goda avsikter iaf!:D
Jag skulle tro att pulsen går upp även om du är en ond som ska försöka försvara dig så trovärdigt att du hänger kvar i leken. Så det här är ingenting som ändrar min åsikt från igår om att du nog är luden.

Novali01s röständring är i mina ögon bara ett försök att rädda sig själv. Och då gå från en dåligt underbyggd röst till en annan.

Har funderat hit o dit nu, visst var min bollen röst ett hugskott men det KUNDE ju ha varit så att vi alla var goda igår o ulvarna inte var här men givetvis är det ett långskott.
Och att min röst kommer strax efter Habinas DET kan ni ju för guds skull inte hålla mot mig? Jag försökte ju febrilt fixa multicitat utan att lyckas.
Men nu när jag läser så inser jag att Mirtais röst bara är ett sätt att rädda sig själv, q4 och bsf har rätt!

Novali ändra sin röst o röstar på Mirtai

Eftersom jag nu är helt övertygad om att hón är ond i lyan och försöker misstänkliggöra mig genom att rösta som de andra.

Det är det inte alls! Rösta på de goda! @Artline
Kan det vara så att hon skrev i fel tråd alternativt inte ändrade skrivsätt tillräckligt mellan lyan och leken? Jag är inte helt övertygad, men det är ju fullt möjligt.

Det här inlägget ger fullt utslag på ulvometern. En god som försöker försvara sig från felaktiga misstankar borde inte skriva så med tanke på hur drivande Q var mot Mirtai igår. Det vore ju väldigt högt spelat av Q i en så pass liten lek som den här.

Men om novali är god så vet hon att jag röstat på en god. Det är så hon menar. Även om jag kan hålla med om det låter skumt.
Om Novali01 visar sig vara luden så gör det här att Artline hamnar högt upp på OBS-listan. Ett försök att hjälpa upp en felskrivning från en ulv-kollega?

Novali01s röständring är i mina ögon bara ett försök att rädda sig själv. Och då gå från en dåligt underbyggd röst till en annan.

Kan det vara så att hon skrev i fel tråd alternativt inte ändrade skrivsätt tillräckligt mellan lyan och leken? Jag är inte helt övertygad, men det är ju fullt möjligt.

Det här inlägget ger fullt utslag på ulvometern. En god som försöker försvara sig från felaktiga misstankar borde inte skriva så med tanke på hur drivande Q var mot Mirtai igår. Det vore ju väldigt högt spelat av Q i en så pass liten lek som den här.

Om Novali01 visar sig vara luden så gör det här att Artline hamnar högt upp på OBS-listan. Ett försök att hjälpa upp en felskrivning från en ulv-kollega?

Jag funderade också på Artline. Det skaver ju lite om Novali visar sig vara ond. Samtidigt tror jag att Art, gjort något liknande förut. Då var hon god men personen som skrivit något var ond. Så det behöver ju inte betyda att Art är ond om Novali är det. Men det skulle kunna vara så helt klart.

Jag funderade också på Artline. Det skaver ju lite om Novali visar sig vara ond. Samtidigt tror jag att Art, gjort något liknande förut. Då var hon god men personen som skrivit något var ond. Så det behöver ju inte betyda att Art är ond om Novali är det. Men det skulle kunna vara så helt klart.
Jag är också lite inne på det, jag kommer visserligen att hålla ögonen på @Artline om Novali är ond men jag vet att Artline brukar försöka räta ut misstag åt alla, oavsett sida.

DL 1
21:02 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:34 Snurrfian röstar på fio
21:43 Habina röstar på Hjartagna
21:43 Novali01 röstar på Hjartagna
21:49 fio röstar på Habina
21:59 Artline röstar på Snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Habina

DL 2
18:13 Quarter4ever röstar på Mirtai
18:51 Habina röstar på Artline

18:53 Novali01 röstar på bollen__
19:14 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
20:53 Hjartagna röstar på Novali01
21:08 Snurrfian röstar på Novali01

21:10 Artline röstar på Novali01
21:15 Mirtai röstar på Novali01
21:24 Novali01 ändrar röst till Mirtai
21:26 bollen__ röstar på Mirtai
21:26 Artline ändrar röst till Mirtai

Bsf röstar Mirtai- Mirtai
Snurrfian röstar fio-Noavali01
Habina röstar Hjartagna- Artline
Novali01 röstar Hjartagna-
bollen__-Mirtai
fio röstar habina
Artline röstar Snurrfian-
Novali01-Mirtai
quarter4ever röstar Habina- Mirtai
Hjartagna
missar- Novali01
Mirtai-missar- Novali01

Bollen__ -missar- Mirtai

Jag är också lite inne på det, jag kommer visserligen att hålla ögonen på @Artline om Novali är ond men jag vet att Artline brukar försöka räta ut misstag åt alla, oavsett sida.
Det var det jag hade för mig också! Som du säger håller man ögonen på henne men det är inte tillräckligt för att jag ska känna mig "säker" att hon är ond utan skulle vilja ha mer att gå på isåfall.

@quarter4ever vad tänker du om Habina nu? Du röstade ju på henne första dagen. Fio verkade ju tro att hon var ond?! Om jag uppfattat rätt.
Men borde inte Bsf som var fios tvilling gått hårdare på Habina om fio hade hittat något på henne? För nog fick väl tvillingarna prata med varandra när den ena var död? Eller fick de inte prata alls överhuvudtaget tro?

Jag började ana att bsf var tvilling efter det här inlägget av Habina

Ok. Jag har försökt att läsa igenom leken igen och jag har tittat på röstningen. Men jag blir inte så mycket klokare. Tycker att det @Blacksmithfarm skriver i #197 är en bra sammanfattning. Jag vill gärna ha blacksmithfarm på goda sidan baserat på det, men samtidigt är det någonting en ulv också kan komma fram till.

Men kanske vågar jag mig på att sätta snurrfian liiite mer åt onda hållet, eftersom hon röstade på en god fio. I och för sig så brukar goda vara duktiga att rösta på varandra, så jag vet att det är en extremt tunn teori.

@Novali01 pratar om en sammansvärjning mot fio kan du förtydliga vad du menar? För jag hänger inte alls med. *kokosbollshjärna idag*

Sedan kommer novali med ett liknande. Jag fick känslan av att de kunde ha pratat om det utanför tråden.

Jag tänker att snurrfian borde vara ond då hon röstade på fio, kanske ledarvarg som vi varit inne på förut? Eller var det bara ett misstag från hennes sida, det var ju ändå första DL o då finns ju inget att hänga upp sin teori på egentligen.
BSF teoriar som en god i mina ögon men det kan ju också vara en dimridå som ulv?
Habina blev anklagad av fio för att sitta i lyan men fanns det egentligen någon som helst grund i den teorin?
Bollen kommer in sent, skriver egentligen ingenting än förutom att hon är förvirrad, tja vem är inte det???:o Är det ett sätt att dölja sin onda roll? Vi var ju inne på att det kunde vara så att det bara var goda inne igår o därav stoppad lynch. Tål att tänkas på ett varv till.
Snurrfian har jag fortfarande åt det onda hållet pga hennes uttalande i början på leken. Tror att det var ett misstag från hennes sida.
Övriga i leken får jag fundera ett varv till på.

Även Mirtai som vi vet var ulv tar upp det inlägget som Habina pratade om.

Det här tycker jag är en bra sammanställning även om den egentligen inte klargör så mycket.

@quarter4ever vad tänker du om Habina nu? Du röstade ju på henne första dagen. Fio verkade ju tro att hon var ond?! Om jag uppfattat rätt.
Men borde inte Bsf som var fios tvilling gått hårdare på Habina om fio hade hittat något på henne? För nog fick väl tvillingarna prata med varandra när den ena var död? Eller fick de inte prata alls överhuvudtaget tro?
Tvillingarna vet jag inte om de fick prata med varann utanför leken faktiskt ,bsf skrev:
Trist att @fio blev käkad... Alltid tråkigt att vara först ut. Men jag hoppas att hon ändå kan få hänga på lite i kulisserna :), även fast LL inte verkar vilja att tvillingarna pratar för mycket utanför leken...

Jag funderar på om lynchresultatet igår berodde på att tre missade att rösta, eller om det är en dold funktion hos en roll som vi helt enkelt inte vet något om...

Angående Habina ( och Hjartagna med för den delen) så har jag valt att lägga båda åt sidan för stunden
mycket för att jag tror att en god roll gjorde att det inte blev en lynch i första dl, jag tror att om LL hade stoppat lynchen pga många som missade det så hade vi fått veta det faktiskt
Samt Koppens kommentar nedan får mig att tro att just en god roll har ett finger med i spelet ( mimmy är ju ond som inte lyckades få Daniel.
Men vilken god roll jag tror det handlar om tycker jag , liksom jag skrev i går också, att vi inte ska nysta mer i för jag tror det bara gagnar ulvarna;)
Blir jag tydligare så blir det inte bra :)
Mimmy lyckades inte få Daniel.
Ni får klura ut hur/varför :p

Med detta sagt är att jag tror att minst en, kanske rentav båda, av Habina och Hjartagna är goda
Men just nu har jag en jag har ögonen på som går före alla andra idag, vem det är -det tror jag att ni vet:p

Jag började ana att bsf var tvilling efter det här inlägget av Habina

Sedan kommer novali med ett liknande. Jag fick känslan av att de kunde ha pratat om det utanför tråden.

Även Mirtai som vi vet var ulv tar upp det inlägget som Habina pratade om.
intressant iakttagelse!!

Om jag och Novali vore onda ihop. Varför skulle jag då ha lagt en tredjeröst på henne? för att sedan ändra.

DL 2

Om jag och Novali var onda ihop så röstade jag alltså på en ond. Varför skulle hon vilja att jag röstade på en god (vi vet ju att Mirtai var ond). Skulle hon då uppmuntra mig att ändra rösten och sedan rösta på en god?

Om jag och Novali vore onda ihop. Varför skulle jag då ha lagt en tredjeröst på henne? för att sedan ändra.

DL 2

Om jag och Novali var onda ihop så röstade jag alltså på en ond. Varför skulle hon vilja att jag röstade på en god (vi vet ju att Mirtai var ond). Skulle hon då uppmuntra mig att ändra rösten och sedan rösta på en god?
Hon kanske försökte få dig att bli misstänkt? :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka