Maximilian 851

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare MissMolly
  • Startdatum Startdatum
M

MissMolly

Hej, vill veta allt om denna hingst :idea:
Har en valack efter honom, men vet inte så mkt mer än hans stamtavla i 4 led samt att Brink fick honom godkänd men sålde honom sen vidare utomlands..
Har varit i kontakt med hans uppfödare men dom visste inte var han finns idag eller vad han gör.. så nu vänder jag mig till alla bukevetar i hopp om ny information om denna hingst!

Jag har sett de andra trådarna, men dom slutar vid försäljningen till England..

Är det nån här som har en häst e Maximilian så vill jag gärna veta hur dom är/ser ut!

Ja, kort o gott ALLT ni kan komma med!:banana:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Maximilian 851

Jo, jag tror att han skadade sig o fick därmed avsluta sin tävlingskarriär o såldes till Danmark som avelshingst enbart.. men det är inget jag lyckats spåra eller kolla/följa upp...
Kanske skulle ringa Jan å se om han kan ge mig namnet på köparen.. Den köparen borde ju ha namn på den danske ägaren... Hmm..

Ingen som vet ngt om denna hingst?

Jag kan inte hitta att han skulle vara registrerad i Danmark.

Maximilian kommer från stofamilj 46, Piledalsstammen, som lämnat väldigt måmga goda hopp- och fälttävlanshästar.
Mormor Skyfire lämnade hingsten Krocket, Briars morfar. Mormorsmor Spitfire var med i OS i hoppning (1952?). Mormorsmormor Bojan lämnade flera svårklasshoppare, förutom Spitfire var även Ismed med i OS.

Han verkade ju som både tävlingshäst o i aveln i England men efter skadan så trodde sig uppfödaren hört att han gått till Danmark..

Jag hittar inte hans hemsida längre, sedan sist gång vi pratade om honom...
Kommer du ihåg den? Då stod han fortfarande i England vill jag minnas...
mvh

Jag har letat runt en del nu, men hittar inte heller hemsidan. har bytt dator och fick inte med mig alla länkar från den gamla:(

Jag kollade i HesteData och där finns han bara för att han har en avkomma i Danmark men han är inte registrerad själv i Danmark och har inget danskt idnummer som t ex Sack har.

Jag har haft ett sto e.Maximilian, Maxine.
11809223.jpg

Den stora hästen på bilden :)
Hon var ue.Trombon - Stove Friend**
Här står lite till.
http://www.infoom.se/mysite/index.php?sida=1802&user=157

Har du hittat några tävlingsresultat på maximilian?

Jeanette

Senast ändrad av en moderator:

Tack!:bump:

Fler bilder, tack! Jättekul! :banana:
Inga som har några tävlingsresultat?

Hmmm... som sagt var, det var ett tips som jag inte kunnat följa upp.. men just nu försöker jag dra i varje halmstrå jag hittar ;)
Tackar för hjälpen o hoppas att hemsidan "ploppar upp"..

Hmmm... som sagt var, det var ett tips som jag inte kunnat följa upp.. men just nu försöker jag dra i varje halmstrå jag hittar ;)
Tackar för hjälpen o hoppas att hemsidan "ploppar upp"..

Skakar liv i en gammal tråd för å se om det är nån som lyckats hitta ngt mer eller jag har turen att hitta nån ny som vet ngt mer om hingsten Maximilian :bump:

Skakar liv i en gammal tråd för å se om det är nån som lyckats hitta ngt mer eller jag har turen att hitta nån ny som vet ngt mer om hingsten Maximilian :bump:
Jag kan ta fram namnet på hans senaste(?) ägare i England som finns med i BHD registret (British Horse Database), har det hemma återkommer, så kan du kontakta dom.

Jag har raderat inlägg med kontaktuppgifter i - ta sånt via PM i stället! :idea:

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 398
Senast: Mkb
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 323
Senast: Masse
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 517
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025