Max/Mintid

P

Provincia

Hej!
Jag skulle vara jätte tacksam om jag kunde få svar på några frågor.

Jag ska starta en Clear round på 20-30 km och undrar om någon här vet om det finsn maxtid och mintid på denna sträcka? Sedan undrar jag också i vilka klasser man behöver ha grönt kort och licens? Vilken licens är det, vad heter den? ÄR det både licens för hästen och ryttaren?

Många frågor, men jag hopaps någon tar sig tid att svara! ;)

Max- och mintid står propositionen, annars bör du kontakta arrangören och fråga för tiden kan skilja lite mellan de olika ritterna.

Till en sådan sträcka så behöver du enbart grönt kort och lokal ryttarlicens, ingen hästlicens. Det klarar du dig med ända upp till 50 km CR och tävling.

Från och med 51 km tävling behöver du den dyrare ryttarlicensen (senior/juniorlicens) samt hästlicens.

Som sagts står det i propositionen. För övrigt så är det upp till arrangören vilka krav på olika "papper" som krävs för att starta en träningsritt. Kanske behövs bara vaccination, för det är ju träning det handlar om.
Hälsning Maja

Oj! Jag drog bara slutsatsen att den var i samband med en tävling, för då gäller ju TR även om sträckan är en så kallad Prova På.
Det fanns väl något sätt att komma runt det där, men det var rätt krångligt för arrangörerna så de flesta PP som hålls samtidigt med tävling lyder under TR och kräver därmed lokal ryttarlicens.

Bästa att du kollar med de som utlyst distansen.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 156
Tävling Hej! Har lite frågor ang dressyrtävling. - Hur lång tid brukar det ta för en klass med ca 20 anmälda? - Är prisutdelningen direkt efter...
Svar
2
· Visningar
1 056
Senast: Kristall10
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 241
Senast: sorbifolia
·
L
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 852
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar