Måttsy ridkavaj/stora storlekar

Inafina

Trådstartare
Hej alla!

Jag kommer inom något år behöva en ridkavaj då jag ska tävla lätta klasser dressyr. Problemet är att jag är överviktig och kräver storlek 50-52. Jag har tittat på kavajer fr Fuller Fillies som har större storlekar men då är kavajen fruktansvärt bred i ärmarna. Nu funderar jag på att måttsy en, men var hittar man någon som gör detta??

Hur gör ni andra som behöver större kavajer?

Sv: Måttsy ridkavaj/stora storlekar

Här har vi ett företag som pysslar med måttsytt. Har ej beställt från dem men väl från ett företag jag misstänker hade dem som underleverantör. Det var då ingen ridkavaj utan en helt kostym (herr) men jag är riktigt nöjd med resultatet. Dock ingen billig historia men bara möjligheten att själv pussla ihop designen är rätt skoj.

http://bespokemears.co.uk/equestrian

Sv: Måttsy ridkavaj/stora storlekar

Kan du inte höra av dig till en vanlig skräddare (eller sömmerska eller vad det heter) i närheten av där du bor? :)

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 192
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 946
Senast: Mabuse
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 346
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 369
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka