Mattes lilla stjälpreda..

Alexandra_W

Trådstartare
Utter älskar att vara med matte i stallet. Allra mest älskar han att 'hjälpa' matte att mocka. (Matte är aningens mer tveksam i frågan...).

Roligast är det att mocka halm, men det går bra med spån också :devil:

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

thumbnail.aspx

Sv: Mattes lilla stjälpreda..

Jag är ganska tacksam att min briard inte vill vara i stallet för kutterspån är nästan det värsta att få ur pälsen.
Det är illa nog med granpinnar.:crazy:

Din ser dock ut att trivas:D.

Sv: Mattes lilla stjälpreda..

Jotack, det är tur han gillar att bli borstad och kammad. Halm är ju ganska lugnt, men spån. Förstår när han krälat runt i spånet som i halmen.

Dock, han får INTE under några omständigheter äta hästskit. Jag är eg inte så kinkig med det, greyhoundtiken får om hon vill. Men något jag är kinkig med är ett riesenskägg fullt med hästbajs *kräks*. Så okej då, 'hjälp' mig mocka, men f*n om han ens tänker på att äta något..

Eg vill jag inte han är i spånboxarna alls, men jag har inte hjärta att säga nej, när han gillar det så mkt. Dessutom är han ju en 'vill vara nära' hund, så säger jag åt honom att lägga sig lägger han sig helst bredvid skottkärran (i boxen dvs..), så han är nära..

Så, får borsta mer (och titta bort litegrann och dammsuga inne lite oftare..)

Fast värst är eg lera.. antar lika hos dig.. när det fastnar i benpälsen så hua..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 843
Senast: fixi
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 263
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 888
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka