Matte på distans

Lejonelle

Trådstartare
Som ni kanske sett i andra tråden är valpen vald och allt är klart men leveransen blir först framåt sommaren. Detta beroende på möjlighet att vara ledig etc.

Trots avståndet skulle jag ändå vilja vara med på något sätt och om möjligt få till någon sorts relation trots att han bor kvar hos uppfödaren. Mitt mål är att han ska lära känna min andra hund och mig innan han blir stor och stark och kommer i slyngelåldern.

Vill gärna ha respons på själva idén och hur man kan göra det så bra som möjligt. Jag kommer förstås hälsa på där. Är det bra om han kommer till oss och stannar några dagar eller en vecka då och då? Eller blir det förvirrat för honom?

Han är nu 3 månader och ska flytta hem till oss när han är 8 månader.

Sv: Matte på distans

En blandraspojke som kom till av olyckshändelse, lapsk vallhund och beauceron.

Inte behöver du oroa dig för er relation, den kommer att bli alldeles utmärkt även om hunden är åtta månader när den kommer till dig. Jag skulle inte hålla på och stöka med att låta den åka fram och tillbaka.

Ta heldre ett snack med uppfödaren om vad du vill att hunden ska kunna när den kommer till dig, så är mycket av grunden gjord. Vad det gäller ensamhetsträning, gå på olika underlag, rumsrenhet osv.

Det finns hundar som varit hos matte och husse från "dag 1" och blivit monster vid slyngelåldern i alla fall och tvärtom, de som aldrig blir några monster.

Inte behöver du oroa dig för er relation, den kommer att bli alldeles utmärkt även om hunden är åtta månader när den kommer till dig. Jag skulle inte hålla på och stöka med att låta den åka fram och tillbaka.

..det handlar kanske mest om att det sitter en distans-matte här och längtar något alldeles vansinnigt... :o

Jag tänkte att det blir inte värre för hunden än att lämna den till hundvakt då och då. Förutom bilresan då som tar några timmar varje gång.

Och för mig skulle det ju vara rätt härligt :love:

Det är inget som hindrar att du har honom en vecka eller så, speciellt om det verkar påverka dig positivt. För hunden tror jag det varken gör från eller till.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 293
Senast: Red_Chili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att jag behöver skriva av mig lite efter den här dagen, det har ju varit några turer med min älskade hund. Han trivs inte med...
Svar
16
· Visningar
3 201
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 912
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18