Måttbeställda ridstövlar

AbCdE

Trådstartare
Hej! Hittade bara gamla trådar, mkt kan ha hänt sedan dess.

Behöver lite hjälp, jag har upptäckt att jag måste nog måttbeställa ridstövlar då jag har 42 i strl, och smala vader och lite kortare ben…. Vad kan ni rekommendera? Uppge gärna för och nackdelar 🙏
 
Beror på vad du ska ha dom till? Hoppning/dressyr? Mjuka/hårda? Många dyrare märken har ju väldigt många fler storlekar än de i lägre prisklass utan att behöva måttbeställa😊
 
Beror på vad du ska ha dom till? Hoppning/dressyr? Mjuka/hårda? Många dyrare märken har ju väldigt många fler storlekar än de i lägre prisklass utan att behöva måttbeställa😊
Allround, inget grenspecifikt. Lite hårdare. Jag tycker inte jag kan hitta några som passar för jag har 42 i fot och drygt 40 i höjd, ca 36 i vad.
 
Du har ju Stivali Romitelli, Amazona Sueca, Derby, Petrie, Cavallo. Det är de märken jag kommer på på rak arm som kan måttbeställas. Beroende på var du bor är väl utbudet mer eller mindre bra. Runt Sthlm har du återförsäljare för alla dessa märken, resten av Sverige har jag dålig koll på.
 
@AbCdE
Tyvärr är mina 45 höga och närmre 39 i vaden.. 🫤

Det är ett par Königs. Skulle agerat tävlingsstövlar, men mina andra visade sig vara liiite skönare än dessa.. 😅
Men snygga är dem! ^^
1000010216.jpg
 

Liknande trådar

Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det...
2
Svar
21
· Visningar
1 166
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 594
Senast: Squie
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
795
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 365
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp