Mått på parstång?

K

kessy

Ska till att be en händig kompis fixa en parstång till min vagn, men är osäker på måtten. Vet någon hur lång den ska vara i förhållande till hästarna (det här gäller shettisar)? Det ska väl vara fästen för stångkoppel också, var placerar man dom? Är det något mer man ska tänka på?

Sv: Mått på parstång?

Jag ahr själv ingen aning men om du kollar hos någon vagnstillverkare kan du ju få rätt mått och veta allt nödvändigt! Bäst att göra det ordentligt första gången ju!

Liknande trådar

Hundhälsa Två små barn på 4 år har börjat sätta spår på vår 7 åriga tik. Hon har alltid varit speciellt, på ett bra sätt. Men nu har det allt mer...
Svar
13
· Visningar
895
Senast: snöflingor
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
1 138
Senast: ameo
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 817
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama