matsmaltningsproblem

Status
Stängd för vidare inlägg.
P

prallan

Jag har aldrig tankt pa det som ett problem, men min 2arig dotters dagmamma papekade detta for mig, och nu ar jag fruktansvart orolig. Hon har alltid halvlost bajs, och allt ar inte bearbetat, samt att det ar ljust. Nu har jag stirrat mig fast pa cystisk fibros, eftersom hon ar kanslig for slem i luftroren nar hon blir forskyld, och har haft lunginflammation. Vi ska till lakaren pa torsdag, men hoppas pa lite starkande ord fran nagra medmanniskor. Som ni ser sa kan jag inte sova. Hon ar annars helt pigg o kry, och gar upp i vikt som hon ska
 
Sv: matsmaltningsproblem

Jag var hos barnläkaren idag, för det rakt motsatta problemet i princip. Sebastian är stenhård i magen (Pga ersättningen, troligtvis mjölkallergiker) men när vi pratade om allt det här och hon ställde sina frågor så sade hon att när maten kommer ut och inte är smält ordentligt så tyder det oftast på glutenintolerans.

Bara vad jag fick höra idag, resten av symptomen vet jag ingenting om, men det kan ju alltid vara något att tänka på. Tydligen var då alltifrån halvlöst till väldigt löst bajs standard i princip också.
 
Sv: matsmaltningsproblem

Min första tanke är om dottern tuggar maten ordentligt? För annars kan det vara lite jobbigt för magen att ta hand om det...
Ta det lugnt och försök koppla av, ni ska ju till läkaren!

Bebben! Elin var oxå stenhård i magen när hon åt ersättning, det är ett ganska så vanligt problem. Om de är "duktiga" på att äta så kan man blanda med lite mer vatten än vad det står. Och Elin fick den varianten av ersättning som är för barn som är känslig för mjölk som finns i affären och det fungerade bra! Och att de reagerar på mjölk när de är så där små, behöver inte alls göra att de inte tål mjölk senare, utan det är en utvecklingsfas.
 
Sv: matsmaltningsproblem

Tyvärr äter han inte så jättestora mängder än, så hon tyckte inte att vi skulle ha mer vatten i än så länge i alla fall. Jag hoppas verkligen att hans mage blir bättre av Nutramigen, för det är en plåga att se honom ha så ont och inte kunna göra något. Och jag är ju inte sådär superpigg efter allt skrikande heller.. Än så länge märks ingen förbättring i alla fall, men detkunde visst ta upp till 2 veckor.
 
Sv: matsmaltningsproblem

Ni har väl provat minifom oxå? Det är receptfritt på apoteket! Och helt ofarligt och en hel del blir faktiskt hjälpta av det!
Olja har jag oxå hört en del ha haft i ersättningen för att det ska smörja magen och tarmarna lite, men väldigt lite då! När de blir lite äldre kan man ju prova med lite messmör och katrinplommon men det är han ju för liten för än...
Hoppas att han blir bättre snart! Du såg att jag skickade ett pm förrestän?
 
Sv: matsmaltningsproblem

Vi har provat precis allt förutom just det han inte får äta än, samt mjölkfritt somvi börjat med nu då. Känns lite smått hopplöst, men jag hoppas verkligen intensivt. Idag har jag minskat mängden Lactulos ytterligare till hälften (2 ml fick han idag. Jag har fått ge Lactulos i högsta dos oftast, för att han öht ska kunna bajsa) och trots det så kunde han bajsautan problem imorse. Jag hoppas på att gaserna ska försvinna så fort Lactulosen är borta helt, sista dagen är imorgon med den. Sen är det bara att hålla tummarna och fortsätta med Nutramigen :)

Japp, tack för det! Har inte hunnit svara än bara.. Får sitta här i omgångar om minuter mestadels, om Sebastian får bestämma :p
 
Sv: matsmaltningsproblem

tusen tack for era inlagg:bow: , tyvarr har jag inget att tillagga i era funderingar:o
 
Sv: matsmaltningsproblem

Precis så där med både det ena och det andra är Eskil också.

Och han är då kärnfrisk !

Fast det ser lite lustigt ut när det trillar ut hela lite uppjästa russin ur blöjan :D
 
Sv: matsmaltningsproblem

Precis så där med både det ena och det andra är Eskil också.

Och han är då kärnfrisk !

Fast det ser lite lustigt ut när det trillar ut hela lite uppjästa russin ur blöjan :D

Åh du är säker på att han tål russin? En mamma på dagis berättade att hennes barn var allergisk mot majs. Jaha oj då var min kommentar, hur kom ni på det? Jo för majskornen kommer ut hela... Eh jaha har ni pratat med någon läkare om det? Nej vi har bara slutat att ge majs...
Jag försökte tala om att just majskorn är det inte så många som bryter ner fullständigt, men hon hade bestämt sig att barnet var allergiskt... Jag hoppas bara att BVC uppmärksammar det...
 
Sv: matsmaltningsproblem

Majskornen passerar igenom hela här också, och jag har inte tänkt på att det skulle vara något konstigt med det. Sonen är också åt det lösa hållet i magen, och det hänger väl kanske ihop? Om man har en ganska snabb passage genom tarmen så blir en del saker inte helt smälta, medan om man har hård och långsam mage så finns det mer tid till nedbrytning. Eller?

Men de verkar äta väääldigt mycket majs på dagis, för jag ser de där himla kornen varenda dag :D
 
Sv: matsmaltningsproblem

*KL*

Men "majs i bajs" är väl ett rätt känt begrepp?! :o
Jag tror man kan kolla hur snabb ämnesomsättning man har genom att svälja majskorn hela då de kommer ut helt oarbetade.....
 
Sv: matsmaltningsproblem

Ah, skont att hora. Vi ska till doktorn nu iaf, aterkommer nar jag vet nagot. Majsen kommer oxa ut hel har:D
 
Sv: matsmaltningsproblem

Vad skönt! Här har vi konstaterat att Sebastian är allergisk mot mjölkprotein. Men det känns ganska skönt ändå, för nu mår han bra på sin nya mat och är lika harmonisk som vanligt :love:
 
Sv: matsmaltningsproblem

ja, det ar harligt nar man far klarhet, slippa ovissheten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 854
Senast: Corminta
·
Hästvård Hur noggrant foljer ni vets order och vad kravs for att ni ska franga dessa? En av vara femarshingstar brot kaken haromdagen. Han...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 109
Senast: Corminta
·
  • Låst
Övr. Barn Ibland far jag graa har pa skolsystemet har. Idag ar jag forbannad och ledsen. Fick ett telefonsamtal fran en Miss X, "occupational...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
10 318
Senast: Snuffsan
·
  • Låst
Övr. Barn Jag vaxte upp pa landet och ville jag halsa pa en kompis sa blev det till att cykla, atminstone sommartid. Fran det jag var 8,9 sa...
Svar
18
· Visningar
1 866
Senast: Jillybean
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp