Sv: Matlåda

Såvida jag inte hade det väldigt varmt hemma hade jag ätit den. Hettat upp om möjlighet fanns.
 
Sv: Matlåda

Okej, men då torde det vara lugnt den var fryst när jag tog fram den igår nämligen. Å det var vid 8:a på kvällen.
 
Sv: Matlåda

Jag lagar ofta mat på kvällen och glömmer att ställa in den i kylskåpet - alternativt att den är för varm för det.

Den står framme till morgonen efter när jag gör matlådor av det. Aldrig funderat på om det skulle vara nåt farligt i det.

Mat som är skämd luktar annorlunda. Jag tycker att det ofta finns ett stadium av att det lukar "ingenting" innan den blir dålig.
 
Sv: Matlåda

Skulle absolut ha ätit den utan problem! Hade hettat upp den lite extra i micron bara "ifall att" -mest ren vanesak :)
 
Sv: Matlåda

Skulle absolut ha ätit den utan problem! Hade hettat upp den lite extra i micron bara "ifall att" -mest ren vanesak :)

Att hetta upp "extra" i micron gör i princip inget för att döda mikroorganismer. Men kan förstås göra att det känns bättre ;)
 
Sv: Matlåda

Mat som är skämd luktar annorlunda. Jag tycker att det ofta finns ett stadium av att det lukar "ingenting" innan den blir dålig.

Skämd mat och kontaminerad mat är inte samma sak. Men håller man normal hygien är kontamination av mikroorganismer ett litet problem.

Jag glömmer också mat över natten ofta och ibland ligger matlådan i ryggen fram till lunch. Jag lever och frodas :)
 
Sv: Matlåda

Konstig fråga men som ändå hör till ämnet: Varför väntar man att lägga in matlådan i kylen tills den kallnat? Vad spelar det för roll?
 
Sv: Matlåda

för att varm mat hettar upp maten som finns i kylskåpet och det blir typ fel balans eller vad man ska säga..
så man ska inte sätta in varma saker i kylskåpet (så har jag lärt mig men lyder inte :P )
 
Sv: Matlåda

För att när du höjer temperaturen i kylen förkortar du hållbarheten på det som redan ligger där + det är oekonomiskt att använda kylen för att kyla ner mat när man kan hälla kallvatten i diskhon och ställa ner det där istället.
 

Liknande trådar

Mat Jag har hittat ett trevligt recept på vitlöksrostad blomkål i ugn som jag tänkte testa i helgen. Funderar på om jag ska göra en större...
Svar
13
· Visningar
849
Senast: Sel
·
Övr. Barn Svåraste just nu är att tillgodose barnens önskemål efter förskolan samtidigt som jag får mat på bordet och en hyfsad tid för läggdags...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 250
Senast: Krålus
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
7 946
Mat Vi är några barndomskamrater som ska ses i GBG för att gå ut och äta och prata ikapp oss om vad som hänt i livet sen sist sas. Bodde i...
Svar
6
· Visningar
511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp