Det med köttfärs skiljer det ju massor vad som är billigast. Mitt billigaste är vildsvin och rådjur men långt ifrån alla har överflöd av tillgång till trafikskadat vilt.Jag tycker att det är intressant att se vad folk lägger på mat utifrån ett helhetsperspektiv och utan några fördomar. Jag har inga problem att ange vad jag betalar i matkostnader eftersom mat är något vi alla behöver och det finns riktlinjer om vad mat kostar. Om man blandar in ytterligare faktorer som olika matallergier, mat selektiv, enbart ekologiskt osv så ökar matkostnaden mer. Klart att man även kan påverka att få en låg matkostnad genom att tex bara äta havregrynsgröt eller makaroner med ketchup. Vi har olika förutsättningar, såväl geografiskt och ekonomiskt som påverkar våra val i allt. Ett diskussion kommer inte så långt utifrån ett samhällsperspektiv men det kan kanske leda till en förståelse för andra som har mer utmaningar i livet.
Det absolut värsta jag vet är när personer tex tar all billig köttfärs eftersom det saknas angiven siffra om hur många man får ta