H

hoppar&studsar

Hej! min ponny är inte slutmätt ännu eftersom att han bara är sex år. Jag tännke nu anmäla till en tävling 20 Mars, men anmälningstiden går ut på MÅNDAG och jag har inte hunnit förnya hans mätintyg!!! :eek: :eek: :eek: :eek: Frågan är nu, måste jag ha förnyat det innan jag skickar iväg anmälan eller räcker det om jag har förnyat det innan TÄVLINGSDAGEN (den 20) ??? :confused: :confused: :confused:
Tacksam för ALLA svar!!! :bow: :bow: :bow:

Sv: Mätintyg

Det räcker att du har giltigt mätintyg på din ponny på tävlingdagen så anmäl du dig!

Men ska jag då fylla i den höjd han var i fjol eller? :bump:

TAck så OTROLIGT mycket!!! även om det int e ngn risk för at han ska ha vuxit 7 cm sedan i sommras… :bow: :bow: :bow: :bow:

Uttdrag ur mätreglementet:

"4. Ponny kan mätas från och med det år den fyller ett år. Årsintyg för ponny yngre än fyra år gäller endast under det år det utfärdats. Därefter skall ponnyn mätas vid 4, 6 och 8 års ålder. Av årsintyg skall framgå hur länge det är giltigt. Ponny som vid mätning tidigast vid 4 års ålder har en mankhöjd som understiger övre kategorigräns med minst 5 cm behöver ej mätas om förrän vid slutmätning."

Alltså behöver du inget nytt mätintyg utan kan tävla på det gamla till hästen ska slutmätas. Om den nu var 7 cm från kategorigränsen. :)

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 981
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
701
Senast: cassiopeja
·
Tävling Har inte tävlat på över ett år, men nu är det dags för fölvisning och eventuell stamboksföring av stoet. I allafall så anmäls ju allt på...
Svar
4
· Visningar
1 175
Senast: kopparberg
·
Träning Hej! Jag har efter flera år på ridskola, samt egen ponny, fortfarande vissa problem i min ridning. Rider dressyr & hoppspecial (den...
Svar
6
· Visningar
1 569
Senast: Sar24BB66
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka