Mätintyg Ridponny?

Burza

Trådstartare
Måste ponnyn ha mätintyg för att registreras i ASRP?
Hon är 14 år och ingen tävlingshäst och rids av vuxen ryttare.
Det finns inga papper alls, men rasen är fjording-arab.
Hoppas på svar!

Sv: Mätintyg Ridponny?

Om du inte ska tävla behövs inget mätintyg (om det är klasser där du vill tävla den som ponny måste du ha).

Du kan ju registrera den som partbreed arab (om jag inte har fel, eller den kanske måste ha stam då???)

Det är tvärtom. Den måste vara registrerad för att kunna få ett mätintyg. Vilken rasförening den är registrerad i spelar ingen roll för mätintyget.

Då räcker det att ordna åldersintyg, signalementbeskrivning, ägarbevis då, för att regga henne i ASRP.
Tror att stam krävs för partbreed arab.
Tack för svar.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 336
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 563
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka