K

kakelfrugan

Jja de är väl mer passande än rent godir.
Många ger äpplen och morötter till sin ahästar som godis och skivar ner i maten..
Nu är jag trött på allt rennande de blir till affären för att köpa äpplen och morötter.Dyrt blir de också.
Så nu tänkte jag kolla om de går att ge typ ett foder som godis ist.. jag funderar på att ge Dodson &Hhorells sexteen pluss typ bara 2-4 dl om dagen som godis då hästen bokstavligen är helt galen i de :)

De innehåller ju mkt bra näring och örter samtidigt som är bra... finns de redan någon som ger ett färigfoder som godis bara??

Sv: matgodis

pellets?? finns ju massor av pelletserade sorter inom kraft ju??.. kanske inte spelar någon roll vilken man ger som godis??.. Detta är ett mysli foder ajg syftar på...

Det spelar väl ingen roll vilken variant du tar, SÅ mycket godis proppar du väl inte i hästen?!

Det går ju säkert lika bra med müsli, själv har jag dålig erfarenheter av müslifoder som står öppet, drar gärna fukt och möglar (svårt att upptäcka p g a variationerna i foderslagen).

mjo jag vill ec inte ge ponnyfoder vill inte ge pellets då de kan svälla och ge foderstrupsförstoppningar :crazy:

Har du inge förslag på ett myslie foder?? tror du Dodson &horells sixteen pluss kan vara nått??

Då det handlar om så otroligt små mängder så skulle jag köpa det billigaste jag kunde hitta. :idea:

Eller det foder som säljs i minsta förpackningen, så är det mindre risk att det blir gammalt.

Såg iofs att du inte ville ge pellets...men iaf..jag ger mina hästar lucernpellets som godis. De tycker det är gott och det är alldeles utmärkt att ha i fickan.

Liknande trådar

Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 362
Senast: Blubbis
·
Hundhälsa Min 14 veckors valp är en kräsen individ. Det är min teori iallafall. När hon kom hem fick hon bozita robur för valpar. Kräktes av...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 220
Senast: isafore
·
Foder & Strö Med risk för onödig tråd, vad ger ni era hästar som bara ska ha "krubbskrammel" när de andra hästarna får kraftfoder? Analysen var...
2
Svar
22
· Visningar
2 826
Senast: Askersund
·
Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 073
Senast: elle12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama