C
Clintan
Hur ofta äter/åt era 1-åringar och vad ger ni dem att äta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle nog lägga in ett till mål, kanske kvällsmacka mellan puré och välling? Jag tycker också att det verkar gå rätt lång tid mellan frukost och lunch?
Känns som om han äter bra mycket mer än vissa av era som passerat året? Eller har jag läst tokigt? Äter Isac sjukt mycket?
Ni som ger youghurt, blandar ni själva i frukt i naturell yoghurt eller finns det osötad att köpa? Vet att det finns på "barnmatsburk", men undrar mer om det finns bland "vanlig" youghurt.
Så här har han ätit sen han var ca 10 månader, något mindre i mängd i början. Han ligger ändå något under i viktkurvan (har gjort sen han föddes så han "är väl sån"), men något över i längd.
Han sover hela nätterna.
//Scata
Ser att ni ger era barn 5-6 ggr/dag. Min son får bara 4 ggr/dag och jag kanske borde utöka det med ett mellanmål.
Han får följande i dagsläget:
08.00 Fruktgröt ca 1 1/2 portion med mjölk
12.30 Aningen äter han samma middag som oss eller får han en 200 g burk.
16.00 200g burk med fruktpuré
19.30 En flaska välling
Han verkar nöjd, men märker ibland att han är rejält hungrig när det är vällingdags. Kanske ska ge en macka till fruktpurén? Vissa dagar äter han en skorpa eller några majskrokar om vi andra fikar, men det mättar ju inte så mycket.