Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vad för vattentätt material kan man använda om man vill sy ett regntätt ländtäcke till ponnyn? Har tänkt på nylon och galon, finns det att köpa i tillräckligt stora "bitar"?
Eller vet ni nåt annat sätt man kan sy ett vattentätt ländtäcke på?
Min mamma sydde ländtäcken i neonfärgat galonaktigt tyg som fanns på en tygaffär i stan. De använder vi när det ösregnar (om man är ute o rider då ) eller när det är mörkt. De funkar jättebra, men man får vara noga att hänga dem luftigt för galon luktar inte gott om det torkar ihopvikt
Okej!
Har du ngn aning om vad det kostade och vad hon använde för symaskin? En vanlig eller? Är det fleece under eller bara "galon"? Tror du man kan köpa det i nån annan tygaffär?
Jag funderade på att sy ett. men det blir oftast inte billigare att sy än att köpa
jag köpte ett på börjes för 200(tror dom kostar 250 kr nu)
Det är tunn galon fodrat med fleese.
Men om du räknar på vad det skulle kosta med galontyg, fleecetyg, kantband, lite reflexband, spännen och band att sätta fast det med, tråd och svansrem så blir det inte mkt billigare.
Sy är skoj om man vill ha något udda men billigt blir det inte.
Kropp & Själ
Jag vet att det finns trådar på ämnet men jag vill ändå ha en till.
Mitt hår är alltid torrt och tråkigt. Jag använder schampokakor och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.