Matchning - londonfärgad sadel??

Liselott76

Trådstartare
Jag får hem en londonfärgad hoppsadel på prov till veckan. Alla mina prylar sen tidigare är svarta..

Hur matchar jag bäst? Antar att det är knepigt att få samma färg på allt, finns ju så många nyanser.. Kan jag ha kvar den svarta sadelgjorden (med magplatta) & köpa londonfärgat träns & stigläder? Svart träns & bara hoppsadel & stigläder i london? Eller ska jag köpa allt i london?

Usch..jag är inte bra på det här - mycket enklare med allt i svart..

(Hästen är mörkbrun)

Sv: Matchning - londonfärgad sadel??

Jag vet hur det känns..:) fick köpa en ny sadel till min ponny för ett par år sedan.. Den enda sadel som låg riktigt bra på henne var ljus.. Hade haft allting i svart innan.. Men jag köpte faktiskt allting i ljust till henne sen för jag tycker att det blev snyggare... Men det är MYCKET enklare med svart... :)

det är ju helt klart snyggast med samma färg på alla saker. men om du får olika nyanser så kan du lika gärna ha svart.

Byt inte bort dina svarta saker.

Byt allt till sadeln till samma färg, alltså stigläder och sadelgjord, resten kör du med svart. Snyggast så.

Få hästar är snygga i den allra ljusaste färgen, dessutom är det som du säger skitsvårt att få allt i samma färg och det ser ännu värre ut om det är olika nyanser på det!

Många elitryttare rider i ljusa sadlar, men inte många matchar träns och allt!

Ludger - ljus sadel svart träns mm

beerbaumafp500_500.jpg

Meredith - brun sadel svart resten

1172403482192193152

GHS06%20malinvinkar.jpg

Springpferde3.jpg

Listan går att göra hur lång som helst.

Det är INTE alltid snyggast att ha allt i samma färg!

Sådär brukar jag också göra:d

Har en Butet sadel i mörk/röd brunt och tycker det är svårt att hitta träns...har några styckna men har ett svart träns som är så fint till hästen som har den sadel så ibland kör jag med brun sadel resten svart dvs. träns benskydd m.m.

Tycker det är snyggt!
Man behöver inte matcha jämt!!

Jag tycker att det är klart snyggast att ha samma färg på allt läder.
Sen om det inte är exaaakt samma nyans gör inte så mycket, bara det ser ut att höra ihop någolunda.

Svart till brunt/london färgat läder tycker jag bara skär sig :crazy:

Du må tycka det, men ryttarna i världseliten tycker annorlunda! ;)

På de flesta hästar blir london-färgat alldeles för "skrikigt" om de har det på tränset...

Men det är ju upp till var och en! :)

Och vem har sagt att elitryttarna vet bäst? :smirk: :p

Tjaa.. kan elitryttarna vara omatchade så kan väl en amatör som jag också. :p

Tack för alla svar!!:bow:

Jag tkr det är snyggast med allt i smma fägr men du kan ju självklart ha ett svart träns och brun sadel. Men om du hittar något som är verkligen exakt samma färg kan du ju köpa det då.

Bortsett från Malin som oftast matchar riktigt illa så är det väl elitryttarna de flesta vill kopiera utseendemäsigt.

Rider nån av elitryttarna med ett nytt schabrak, eller en ny hjälm - så f*n finns det en tråd på Buke dagen efter med en fråga om vart man kan köpa det. Även om det är rena sponsorgrejer osv!

Sen om det är rätt eller inte, det vet jag inte! ;)

Visst är det väl till viss del elitryttarna som sätter trenderna, självklart. Men på dig lät det som "Elitryttare matchar såhär, därför ska det vara så" :p
Men jag kanske uppfattade dig fel?

Jag köpte en ny londonfärgad sadel (kieffer). Köpte matchande stigläder, men behöll pga kostnadsskäl sadelgjorden och tränset i sk redwood (mörkt rödbrunt).
Märkte att sadeln mörknade rätt fort, så nu märker man knappt att gjorden faktiskt är redwood och sadeln london. Hade tänkt byta ut gjorden så fort jag fick råd, men nu skär det sig absolut inte längre, så då sparde jag de pengarna och struntade i ny, matchande gjord.

Min förra häst var mörkbrun, han passade lika bra i londonfärg som min nuvarande pålle som är skimmel.

Ngn som förresten vet snygga träns i londonfärg? Med aachen eller pullarnosgrimma i bra läderkvalité.
Tänkte lyxa till det med ett tävlingsträns i matchande färg. ;)

Tycker självklart du ska köpa matchande träns och gjord osv. Blir snyggast så. Håller själv på att byta ut min svarta utrustning till mellanbrun och kan ju säga att det inte alltid är så lätt att hitta macthande nyanser av olika märken. Men utrustningen börja sakta men säkert bli brun :) Btw, vad är London för färg? Är det liknande Tabacco?

Har dom? Har letat på nätet efter just Kieffer (eftersom jag har en sådan sadel), men inte hittat ngt londonfärgat ngnstans.
Vet du ngt ställe jag kan kolla?

Har hittat ett snyggt i mitt "favvemärke" Hubertus, men skulle vilja kolla på flera innan jag "slår till".

Liknande trådar

Utrustning Hur noga är ni med matchning? Är det katastrof om det är olika färg på spännena på tex sadel och träns? Måste det vara exakt samma...
2 3
Svar
42
· Visningar
10 150
Senast: Digbil
·
Utrustning Hej. Jag är i svängen att skaffa mig en rödbrun sadel (Priceville Edinburgh). Men vad kallas den färgen? Är det hasselnöt? Jag...
Svar
1
· Visningar
807
Senast: Rosett
·
Utrustning jag har ett litet litet I-lands problem :), min nya sadel är nästan samma färg som min häst dvs fux :(. jag har svart träns och...
Svar
9
· Visningar
2 078
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Nu behöver jag er hjälp! fort..... Min häst åkte på foder till en medelålders kvinna i Köping, Januari 2012 (35mil) ifrån mig då jag...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
22 117
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar