Matchande bord och stolar

Ticka

Trådstartare
Jag tittar på matbord och tillhörande stolar. Stolarna har jag bestämt mig för en vitlackad IKEA-modell. Bordet jag helst vill ha finns på Mio, också det vitlackat. På IKEA hör ju inte stolar och bord direkt ihop, medan de på Mio säljs ihop. Riskerar det att bli stort matchningsfel om man sätter ihop bord och stolar från helt olika affärer? Båda är vittlackade och vitt finns ju i hundratals (minst!) nyanser och det är ju omöjligt att jämföra när man köper i två olika affärer...

Sv: Matchande bord och stolar

Just vitlackat kan nog vara svårt att få riktigt bra matchat utan att dra med och prova. Men IKEAs stolar bygger man ju ihop själv, borde kunna finnas någon bra liten bit att ta med och jämföra mot?

Vi har dock två (olika) bord från Jysk som vi köpt (olika) IKEA-stolar till. Ek visserligen, men det fungerar jättebra ihop. Inte exakt samma nyans på träet, men det är ingenting som stör utan det ser enhetligt och snyggt ut. Så visst går det!

Sv: Matchande bord och stolar

Kom ihåg att kolla så att stolshöjden passar ihop med bordshöjden! Kolla sitthöjden på IKEA och försök hitta samma höjd på stolar hos Mio så ni kan provsitta och känna hur det känns.

Liknande trådar

Hemmet Jag har ett ikea jokkmokk bord + stolar som jag håller på att göra om. Har målat allt vitt förutom bordskivan och stolssitsarna...
Svar
0
· Visningar
1 430
Senast: canine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden