De är hur gulliga som helst! Har aldrig sett en live, vad jag kan minnas i alla fall.Idag fick vi ett helt gäng med stjärtmesar som gäster! Jättesöta fåglar med fult namn
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är hur gulliga som helst! Har aldrig sett en live, vad jag kan minnas i alla fall.Idag fick vi ett helt gäng med stjärtmesar som gäster! Jättesöta fåglar med fult namn
Ahh, grymt avundsjuk! De små raringarna har jag bara sett i fjällen.Idag fick vi ett helt gäng med stjärtmesar som gäster! Jättesöta fåglar med fult namn
Fortsätt om den verkar populär. Mina fåglar ratade allt utom solrosfrön när jag hade blandningen, så för mig var det ingen idé att fortsätta. Hampan ville de heller inte ha. (Vildsvinen åt upp det istället.) Nu har jag solrosfrön, nötter och talgbollar.Måste snart köpa nya frön, men vet inte om man ska satsa på enbart solros eller fortsätta med vildfågelmixen? Kan man ha lockat hit sorter som hellre vill ha majs och hampfrö än solros? Mixen verkar populär, på förmiddagarna har vi 18 regelbundna gästar här.
Fortsätt om den verkar populär. Mina fåglar ratade allt utom solrosfrön när jag hade blandningen, så för mig var det ingen idé att fortsätta. Hampan ville de heller inte ha. (Vildsvinen åt upp det istället.) Nu har jag solrosfrön, nötter och talgbollar.
Och likadant är det här på nya stället. Talgoxarna talar ljudligt och bestämt om att maten är slut. De tycks vara matansvariga överallt i SverigeJa, här är det också talgoxarna som påpekar när maten är slut. Fågelvärldens små beskäftiga besserwissrar
Har du börjat mata nyligen? Det tar lite tid för dem att hitta nya matställen. Hav tålamodFåglarna har övergivit mej!
Så även hos mig men dom har god hjälp av pilfinkarna!Och likadant är det här på nya stället. Talgoxarna talar ljudligt och bestämt om att maten är slut. De tycks vara matansvariga överallt i Sverige
Ni är väl med och räknar alla fåglar den sista helgen i januari och skickar in till Sveriges Ornitologiska Sällskap?
Om inte - GÖR DET! (man behöver inte vara medlem) http://www.sofnet.org/sveriges-ornitologiska-forening/fagelskadning/vinterfaglar-inpa-knuten/
Har du haft någon rovfågel i närheten? Förra vintern försvann mina en period när duvhöken kom på visit.@aprilmaj Nä jag har matat i säkert två månader. Det var väldigt välbesökt fram tills nu.
Håller tummarna för tillfällig svacka!
Kanske inte är deras favvo-ställe bara, prova att flytta maten till strax utanför busken. Dom brukar inte gilla när det blir för trångt runt matstället.Och här alla fåglarna försvunnit
Haft katter i 3-4 år, och i förra huset satt de bara och tittade på fåglarna, försökte jaga dem men lyckades sällan.
I nya huset (första vintern här), så har jag satt maten inne i en syrenbuske, så jag tycker fåglarna borde vara skyddade. Så visade sig fallet inte vara.
Till nästa år blir det att bygga någon bur så fåglarna kan äta tryggt
Jag hade massor av fåglar här för 2 månader sedan. Sen dess har vi plockat x antal här inne (i delar...) och då är det ändå bara 1 av 2 katter som drar in sina byten...Kanske inte är deras favvo-ställe bara, prova att flytta maten till strax utanför busken. Dom brukar inte gilla när det blir för trångt runt matstället.
Eller så är det någon granne som har godare mat åt dom...
Jag har också katt som försöker jaga dom, men det verkar som om småfåglarna skrattar åt han mest ibland lyckas han dock...
Nu har jag också stjärtmesar här! Så fina!Idag fick vi ett helt gäng med stjärtmesar som gäster!