Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De är inte härskna då, nötterna alltså?Jaha, jag råkade visst köpa fel märke på jordnötterna!
Var in på Ö&B i helgen och passade på att köpa på mig en 7kg säck, blir ju billigare än att köpa de där små näten på ICA. Men pippisarna uppskattade visst inte det. De har inte rört skiten.
De är inte härskna då, nötterna alltså?
Här har jag matat med solrosfrö i ca 1-2 månader.
Här är dock bara talgoxar och koltrast på besök.
Hur lockar jag hit fler?
Lukta på dem!Ingen aning, hur vet man det? Såg ut som vilka jordnötter som helst.
Vad har ni för sorter såhär års? Jag har nötväcka, nötskrika, talgoxe och blåmes hittills. Vi har fått invasion och får nog hänga ut ett fröhus till. Det är minst 20 fåglar här under förmiddagarna och fler sitter och trängs i omkringliggande träd. De verkar mest jaga varandra för att få plats att äta.
Såhär blev resultatet av mina ansträngingar iaf! Fick bara fyra väldigt kvicka fåglar på bild dock.
Vi har talgoxe, blåmes, pilfink, nötväcka, hackspett, tofsmes, entita/talltita, grönfink (tror jag, är några jag blandar ihop), steglits.
Känner mig som en pensionär haha men det är så kul att kolla på småfåglarna
Gråparv, talgoxe, blåmes, tofsmes, steglits, entita/talltita, grönfink, nötväcka, hackspett, koltrast är nog de jag sett + en och annan skata.Vad har ni för sorter såhär års? Jag har nötväcka, nötskrika, talgoxe och blåmes hittills. Vi har fått invasion och får nog hänga ut ett fröhus till. Det är minst 20 fåglar här under förmiddagarna och fler sitter och trängs i omkringliggande träd. De verkar mest jaga varandra för att få plats att äta.
Såhär blev resultatet av mina ansträngingar iaf! Fick bara fyra väldigt kvicka fåglar på bild dock.
Jag kollade på en fågelkarta och det verkar som att just västra delen inte är tofsmes-country. Synd, för de ser jätteroliga ut och är väldigt orädda.Kan inte minnas att vi någonsin haft andra mesar än den blå, är västernorrland för kallt för dem?