Är den skat- och kajsäker? De har en förkärlek för att krascha partyt och hälla ut allt på backen..Den här går det mycket i och den är ju jättelätt att göra ren. Hönsmatare med hundkrage.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är den skat- och kajsäker? De har en förkärlek för att krascha partyt och hälla ut allt på backen..Den här går det mycket i och den är ju jättelätt att göra ren. Hönsmatare med hundkrage.
Nja, skatorna får liksom inte plats att sitta så dom plockar spill bara. Kajor har jag inga. Men har aldrig sett nötskrikan i den heller. Har solrosfrö i den.Är den skat- och kajsäker? De har en förkärlek för att krascha partyt och hälla ut allt på backen..
Aha, jag behöver nåt för nötterNja, skatorna får liksom inte plats att sitta så dom plockar spill bara. Kajor har jag inga. Men har aldrig sett nötskrikan i den heller. Har solrosfrö i den.
Aha, jag behöver nåt för nötter
Ja, jag har en med galler idag men den är för liten. Och skatorna eller kajorna här gjort sönder den..Jordnötsmatare med sånt galler som den @Mia_R visade tycker jag brukar funka bra för att de större fåglarna inte kan slita ut stora bitar. Så länge det är ett vettigt lock som de inte kan lyfta av...
Jag har också funderat på hur jag ska göra med vatten. Vi har haft en kruka ute, som även grannens katt ofta dricker ur. Den är ju frusen nu hoppas nån har bra tipsJordnötsmatare med sånt galler som den @Mia_R visade tycker jag brukar funka bra för att de större fåglarna inte kan slita ut stora bitar. Så länge det är ett vettigt lock som de inte kan lyfta av...
Hur gör ni med vatten när det är så här kallt? Jag har en liten vattenskål i en balkonglåda och den är så populär att skatorna brukar ta hit sina ungfåglar för att visa var det finns men nu är den ju bottenfrusen. Ibland häller jag på hetvatten men det hjälper ju bara en liten stund.
Jag har en sån, eller en som är väldigt lik i alla fall. Tyvärr är mekanismen som håller locket på plats patetisk på den jag har, så det trillar av väldigt lätt. Alternativt fryser locket fast så man inte kan fylla på den.
Det håller ju lite längre med något som bryter ytan och rör sig. Stora studsbollar? Typ 3 cm i diameter finns det väl. Ta inga glada färger bara. Då kanske fåglarna knycker dom.Jag har också funderat på hur jag ska göra med vatten. Vi har haft en kruka ute, som även grannens katt ofta dricker ur. Den är ju frusen nu hoppas nån har bra tips
Ja, smart. Få hitta nått som tål att det fryser till och ha i bollar bruka göra så med hästarna men hjärnan koppla inte helt att man kan göra det till mindre djur ocksåDet håller ju lite längre med något som bryter ytan och rör sig. Stora studsbollar? Typ 3 cm i diameter finns det väl. Ta inga glada färger bara. Då kanske fåglarna knycker dom.
Jag såg ett tips i en tidning där man hade en vid korg med ett värmeljus i en hållare inuti och sen ett blomfat med vatten som passade i korgen upptill. Det skulle vara 10-12 cm mellan ljuset och fatet.Jag har också funderat på hur jag ska göra med vatten. Vi har haft en kruka ute, som även grannens katt ofta dricker ur. Den är ju frusen nu hoppas nån har bra tips
Har Skata o mesar helt olika språk, eller är det mer dom dialekter?Jag har varit ut och fyllt på hos mina idag, talgoxarna pickade på köksfönstret och talade om att det var slut. När jag kom ut så skällde dom på mig men efter påfyllnad så tjattrade dom tacktack istället (det ÄR stor skillnad i tjattret, jag verkligen "hör" vad dom säger numer)
Det är lite som att vi skandinaver förstår varann, men försök inte prata med en korp - dom pratar finska...Har Skata o mesar helt olika språk, eller är det mer dom dialekter?
-(frågar åt en vän)
Finland hör inte till Skandinavien.Det är lite som att vi skandinaver förstår varann, men försök inte prata med en korp - dom pratar finska...
Förstod att det var nå't lurt med Finland. Det är ju bara att lyssna på domFinland hör inte till Skandinavien.
Har Skata o mesar helt olika språk, eller är det mer dom dialekter?
-(frågar åt en vän)