Mat till sjuk katt?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Bose
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 018
B

Bose

Våran lilla katt pojke har fel på levern.Han har gulsot som han håller på att hämta sig ifrån.Men han skulle behöva mera kött på benen,och den enda mat som han får äta (som han tyvärr inte tycker är specielt gott)är Hills L/D foder,jag tror att det även finns något annat märke som är likvärdigt.
Kan man göra egen mat som han kan äta ibland,som inte är ohälsosam för honom?Han älskar fisk & kyckling,men det är ju tyvärr bara och glömma.

Tacksam för svar.
Bose

Sv: Mat till sjuk katt?

Ja, det finns mat man kan göra själv till sjuka katter. Dr. Pitcairn har en hel uppsättning recept om man vill göra egen kattmat. PM:a mig om du vill veta vart du kan finna dem.

Sedan kan jag nu nämna att det finns andra specialfoder än Hill's. Både Specific och Royal Canin har specialfoder för sjuka katter. Din katt kanske tycker bättre om deras mat.

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 818
Katthälsa Siamesen, 8 år gammal, har misstänkt foderallergi. Fick kortisoninjektion för att se om symptomen minskade. De gjorde de men kom... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
11 092
Övr. Katt Pa mandag hämtar vi var tva kattungar och nu funderar vi lite pa mat till dom. Vi äter själva mkt ekologiskt, närproducerat och är vill...
Svar
6
· Visningar
1 573
Senast: Mumfie
·
Övr. Katt Vad har jag gett mig in på? Om två veckor flyttar en till katt hem till mig! En fantastiskt söt liten birma flicka blir det och jag kan...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka