Lucta
Trådstartare
Ska snart få hem en ny häst på prov.... Han är lite tunn, tycker iaf jag.... Å tydligen ska han vara sur att hålla på med i hanteringen.... När jag var där och titta så visa han inte den sidan... Men det är jag inte så orolig för, jag har haft en hel del "bråkstakar", hållt på med hästar i hela mitt liv..... Han är ca 155 cm....en welsh cob. Har tydligen problem med en känslig mage och kan inte äta hösilage....
Men nu till maten....
Morgon:
2 kg hö
2 dl betfor
8 dl krossad havre
5 dl krossad korn
1 dl linfrö (uppblött i 1 l vatten..)
Middag
2 kg hö
Kväll
1 kg hö
2 kg hö
2 dl betfor
8 dl krossad havre
5 dl krossad korn
Mineraler
1/2 dl olja
Natt
3 kg hö
Tycker ni att det låter som en ok foderstat.... Jag skulle själv gärna öka på högivan, (tyvärr har jag ingen analys) dels om han är lite sur i boxen, kanske han behöver mer å plocka med...
Men jag vill gärna veta vad ni tycker å tänker.... Det finns 14 hästar till på min gård, men de flesta är inhyrda! Tack! /Anna
Men nu till maten....
Morgon:
2 kg hö
2 dl betfor
8 dl krossad havre
5 dl krossad korn
1 dl linfrö (uppblött i 1 l vatten..)
Middag
2 kg hö
Kväll
1 kg hö
2 kg hö
2 dl betfor
8 dl krossad havre
5 dl krossad korn
Mineraler
1/2 dl olja
Natt
3 kg hö
Tycker ni att det låter som en ok foderstat.... Jag skulle själv gärna öka på högivan, (tyvärr har jag ingen analys) dels om han är lite sur i boxen, kanske han behöver mer å plocka med...
Men jag vill gärna veta vad ni tycker å tänker.... Det finns 14 hästar till på min gård, men de flesta är inhyrda! Tack! /Anna