K
katja40
hej! någon som har en aning om hur mycket mat våran hund skall ha?? han väger 40 kg och är 70 i manken. han är en blandras av rottis, new foundland, irländsk varhund å lite till i. även bordercollie, som han fått vallar-instinkten av. och bolltokig-heten! han är alltid lös på gården och springer och gör sina egna behov varje dag i skogen. vi leker mycket med pinnar, bollar och så. kuragömma älskar han. jag gömmer mig, visslar och han springer runt med svansen upp och nosen i backen. han hittar mig alltid på en gång haha, för övrigt så kanske jag ska nämna hans ålder. han blev 1 år och 7 månader för 3 dagar sen! i nuläget får han 3-4 dl av sin rekomenderade mat. man känner revbenen och ryggraden utan att behöva trycka allt för hårt. dessutom känner jag ett litet fett-lager ovanpå benen. men ni som kanske har erfarenhet av sånt här. får han tillräckligt tror ni? OBS: han får 3-4 runt 7 på morgonen, och 3-4 dl runt 6 på kvällen. sen får han matrester å annat gott mitt på dagarna av oss! hihi
Senast ändrad av en moderator: