Masterchef (ulvlek)

Sammanfattar lite:

DL 1
11.15 Blacksmithfarm röstar på quarter4ever

16.59 Bollen__ röstar på cirkus(ogiltig röst )
20.10 Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
20.25 Killaloe röstar på Snurrfian
20.36 mammas röstar på killaloe
20.59 Lenis röstar på Hedinn
21.07 Lobelia röstar på Lenis
21.13 Idahoe röstar på Lobelia
21.20 quarter4ever röstar på Killaloe

21.22 bumpo röstar på blacksmithfarm
21.24 LenaH röstar på Mammas
21.28 cirkus röstar på LenaH

20,30 Hedinn röstar på Lenis

Mirtai missar att rösta

BSF lynchas (nattvakt)
Mammas käkas (bybo)

DL 2
Killaloe röstar på Mirtai
bollen__
röstar på Mirtai
Mirtai
röstar på Lenis

Snurrfian röstar på Killaloe
Idahoe röstar på Bollen__
cirkus röstar på bumpo
quarter4ever röstar på Lobelia
Bumpo röstar på Mirtai
Lenis röstar på bumpo
Lobelia röstar på Q
LenaH röstar på Idahoe

Hedinn missar att rösta

Mirtai lynchas (ulv)
bollen__ käkas (ulv)

Röstlista dl 3
15:56 Idahoe röstar på Killaloe
20:49 Killaloe röstar på Idahoe
20:59 Hedinn röstar på Idahoe
21:00 bumpo röstar på lobelia
21:16 Lobelia röstar på bumpo
21:17 . Snurrfian röstar på Bumpo.
21:18 LenaH röstar på Idahoe
21:19 quarter4ever röstar på Idahoe
21:28 cirkus röstar på Idahoe
21:28 Lenis röstar på Idahoe

Idahoe lynchas (ulv)

Snurrfian röstar på Blacksmithfarm
- Killaloe- bumpo
Killaloe röstar på Snurrfian-Mirtai-Idahoe
Lenis röstar på Hedinn
-bumpo-Idahoe
Lobelia röstar på Lenis
-Q-bumpo
quarter4ever röstar på Killaloe -Lobelia-Idahoe
bumpo röstar på blacksmithfarm-Mirtai-Lobelia
LenaH röstar på Mammas- Idahoe- Idahoe
cirkus röstar på LenaH- bumpo- Idahoe

Tog Qs lista o lade färg på Hedinn.

Deltagare

1. Idahoe - ulv
2. Snurrfian -
3. Mirtai - ulv
4. bollen__ - ulv
5. Lenis
6. quarter4ever
7. bumpo
8. Killaloe
9. Mammas - bybo
10. cirkus
11. LenaH
12. Lobelia
13. Hedinn - bybo
14. Blacksmithfarm - nattvakt *god*

Roller:
goda- brevbärare, bybor?, lösmynt spion, ängel, givmild siare, (nattvakt)
onda- ficktjuv + ulvar

8 pers kvar

Vi VET att det måste finnas åtminstone en ulv och tjuven kvar. Sannolikt bara en ulv men man vet ju aldrig förstås. Utgår man ifrån en ulv är det då goda specialare (4st) plus bybor utöver det, sannolikt då 2 sådana.

1. Idahoe - ulv (Lobelia, bollen, Killaloe)
2. Snurrfian - (BSF, Killa, bumpo)
3. Mirtai - ulv (Lenis)
4. bollen__ - ulv (cirkus, Mirtai)
5. Lenis (Hedinn, bumpo, Idahoe)
6. quarter4ever (Killa, Lobelia, Idahoe)
7. bumpo (BSF, Mirtai, Lobelia)
8. Killaloe (Snurr, Mirtai, Idahoe)
9. Mammas - bybo (Killa)
10. cirkus (Lena, bumpo, Ida)
11. LenaH (Mammas, Ida, Ida)
12. Lobelia (Lenis, q, bumpo)
13. Hedinn - bybo (Lenis, miss, Ida)
14. Blacksmithfarm - nattvakt *god* (Q)

Har bara orkat färga upp de onda men ville samla alla röster för att förtydliga för mig själv. Fetade är vid liv/kvar i tävlingen.

Oki av de som då är kvar:

Jag vill egentligen ha Cirkus åt det godare hållet fast jag inte kan säga att jag litar på henne rakt av. Det har jag inte bra nog på fötterna för. Grejen är att hon resonerar på ett sätt som jag köper och om det inte är för att hon klappar mig medhårs så hoppas jag det är för att vi är på samma lag. Jag tror iaf inte att hon är tjuv.

Lena hålls åt det godare hållet av cirkus vilket väl då skulle tala till hennes fördel. För egen del så tycker jag ju att hennes röstlista kan man inte klaga på, första rösten hon lade på onda Idahoe tillförde ju inget då andra rean hade majoritet men den blev den tredje dagen efter och en spik i kistan i princip, och visst det vore en snygg alibigrej att göra men med så många goda o få onda kvar.. Nä jag sätter hellre Lena åt det godare hållet för nu även om jag inte riktigt känner igen hennes spel från när hon varit det tidigare då hon i princip satt blåslampa i svansen på oss i lyan (jag har bara varit ond o hon god när jag spelat med Lena, om jag minns rätt).

Killaloe känns ju som alltid så älskvärd så jag vill liksom aldrig sätta henne som ond.. Men i den här leken har hon inte bara bäst röstlists med två prickade ulvar utan känns vettig överlag. Får stå åt det godare hållet.

Av de jag har kass koll på:
Snurrfian hade jag nästan glömt var med i leken :o Var med o lynchade goda BSF men lade där förstarösten, svårvärderat o som sagt tidigare så är ju tyvärr oddsen höga att man träffar en god i DL1 oavsett hur mkt man bopar så det säger inte nödvändigtvis så mkt. Röstade på Killaloe dag 2.. o bumpo dag 3 efter Lobelia. Jämnade då ut för rösterna på Ida så det stod två-två. Kan det möjligen vara så att hon & Lobelia är de onda kvar som hittat varann eller iaf att Snurr tror sig ha hittat sin kompis och röstar därefter..? Har dåliga belägg för detta, kastar mest ur mig idéer just precis nu.

Lobelia röstade på mig med matteori dag ett som de flesta andra också gjorde varianter av. Har därefter röstat på Q och bumpo som vi inte vet ngt om. Kastar en del misstankar men jag har svårt att få grepp.

bumpo Har jag lite svårt att greppa, även hon. Fick ut goda BSF med sin utjämnande röst. Hade inte sett bra ut om Killa vore ond men nu tror jag ju det vore numerärt och teorimässigt högst osannolikt med de två i lyan så spinner inte vidare så mkt på det.. Lägger tredjerösten på Mirtai vilket skulle kunna vara snygg alibigrej iom att Mirtai verkade ha rejäl tidsbrist, hade så inte varit fallet hade jag nog snarare lyft upp bumpo till min godare avdelning, nu får hon stå kvar litegrann här på de jag är aningen mer osäker på. Hade ju kunnat vara tjuv förstås och då vara ovetande om att hon röstat på sin kumpan.

quarter4ever jagar ju så mjukt o fint sen kärleken slog till så det är nästan svårt att känna igen ;) La fjärderösten på Idahoe och i det läget visste man ju att Ida skulle åka så det säger mig inte så mkt. Har inte skrivit så mkt som jag reagerat på även om jag inte håller med om allt. Måste nog läsa igenom hennes inlägg igen för att bilda mig bättre uppfattning. Det lär ju ta en stund så ni ser mig igen om några timmar.. :angel:;):heart

Skämt åsido, det var detta jag tänkte lite spontant nu. Tror jag fått med alla. O hoppas att inte nån sitter o skrattar nånstans åt att jag lyckas plocka in alla onda i min grupp av eventuellt goda :nailbiting: Återkommer senare idag!

Brist på eluttag har gjort att jag har följt leken via mobilen under dagen men det har inte hänt så mycket, @Lenis verkar ha lite dålig koll på mig som jag på henne, :rofl: Men i övrigt kommer hon med intressanta iakttagelser. Men jag blir lite nervös över att hon sätter Cirkus som god utan att egentligen kunna peka på något och sen sätter Lena som god för att Cirkus gör det. Jag känner mig väldigt osäker på de två, de kan vara goda som onda.
Den enda som jag vill hålla åt det godare hållet är Killaloe, jag borde ha litat på henne igår och röstat på Idahoe, men jag fick liksom inget grepp om idahoe heller och jag tyckte att Bumpo var skummare och smugit med. Bumpo har egentligen bara reagerar på Lobelias röst, i övrigt har hon inte kommit med några funderingar vad jag kan hitta. Jo att hon litar på LenaH, men något mer än så? När jag som sagt inte litar på LenaH så talar det nästan mer för Bumpos ulvighet än godhet, det skulle kunna vara en ulv som stryker en som hon tror är god medhårs för att inte bli ifrågasatt.
För att komma tillbaka till Killaloe så tror jag att lyan försökte få henne ifrågasatt och lyckades hyfsat men nu tror jag att hennes röstningar talar för hennes godhet mer än något annat.
Lobelia då, hon röstade på Bumpo precis som jag, men det säger inte något om hennes roll heller, hon har kommit med funderingar och lite olika teorier men å andra sidan så säger inte heller det något om hennes roll.
Q då, otroligt nog har inget av det hon skrivit fastnat O_o frågan är vad det betyder? Är det en ulv som har lyckats smita under radar helt och hållet för mig?

Jaha hörreni, jag har ingen som helst aning om vad jag ska tro eller tycka :o Dessutom är jag typ snurrigare än @Snurrfian så jag vet inte riktigt heller vart jag ska börja nysta. Den jag typ kände mig säkrast på som god var Heddan men så gick hon och blev käk, det var rätt så onödigt tycker jag för nu måste jag ju tänka! :eek: Ska det vara nödvändigt?!

När jag som sagt inte litar på LenaH så talar det nästan mer för Bumpos ulvighet än godhet, det skulle kunna vara en ulv som stryker en som hon tror är god medhårs för att inte bli ifrågasatt.
Hur kommer det sig att du inte tror på @LenaH som god? Jag tycker ändå att hon har en vettig röststatistik, inte varit särskilt ifrågasättande av mig till skillnad från många andra (och det är en bra grej :D ;) ). Så nja, jag vill nog ändå hålla Lena åt det godare hållet (och det skulle iofs kunna visa sig att jag är grundlurad :D men jag tror inte det) och blir därför nyfiken på vad som får dig att vara så tveksam?

Bygger det bara på att andra sätter henne åt det goda hållet? Eller är det något hon verkligen gjort?

För handlar det om att hon blir satt åt det goda hållet av många så är det ju samma för mig, nu verkar jag hamnat på mångas positiva lista och det reagerar du inte på? ;)

Hm, har du lust att delge oss hur du tänker? :D
Jag är på jobb och kommer så vara minst till kl 20 idag så skriver på telefonen.
Det som slog mig inatt när jag verkligen läste igenom LenaH s inlägg på rad sas så var det hur hon försvarade just dig @Killaloe under andra lynchen och det tillsammans med en del andra saker hon skrev fick mig att vända på kartan lite då.
Jag hade fastnat lite i det jag tänkte och reagerade på igår - att LenaH verkade vilja styra bort tanken på idahoe som ulv. Vilket var det jag var mest benägen att tro att hon var iom din röst på henne igår.
Har som sagt släppt det helt och LenaH är för mig på den goda sidan i denna leken , precis som du är
Jag känner mig även böjd åt att tro att lenis torde vara god, men är osäker där
Likadant med cirkus, skulle Vilja sätta henne åt det godare hållet men vågar inte utan mer på fötterna

Osäkra men kanske onda för mig, precis som igår:
Snurrfian och lobelia
Med bumpo som ytterligare ett osäkert kort - mest för väldigt lite teorier

Jag vet dock vart jag har mig själv - alltid något!:D

Hoppas jag inte missat något autocorrect eller stavfel - som sagt på mobilen.
Men då har ni mina tankar så här långt iaf att begrunda
Återkommer senare ikväll

Jaha hörreni, jag har ingen som helst aning om vad jag ska tro eller tycka :o Dessutom är jag typ snurrigare än @Snurrfian så jag vet inte riktigt heller vart jag ska börja nysta. Den jag typ kände mig säkrast på som god var Heddan men så gick hon och blev käk, det var rätt så onödigt tycker jag för nu måste jag ju tänka! :eek: Ska det vara nödvändigt?!

Skyll inte på mig för att domarna i det här skitprogrammet har ett ont öga till delfiner. :down:

Jag borde säkert skriva nåt långt sammanfattande teoriinlägg men nu är det dag 4 och då brukar jag inte riktigt orka. :p

Att jag håller @Killaloe som god är väl ingen nyhet och varför jag gör det behöver jag väl kanske inte redovisa heller.

Jag håller @bumpo åt det goda hållet av samma anledning som jag gör Killa, det grundar sig i hur DL2 såg ut. Att lyan körde en fuling med bollen gör inte att jag tror de gjorde det två gånger så jag landar i att bumpo är god. Hennes röst på @Lobelia igår var kanske inte så starkt underbyggd men det kan ju finnas anledningar till det tänker jag. :idea:

Sen skulle jag ju vilja avfärda alla som tycker jag verkar god som goda men det kanske är att göra det för enkelt för sig? :angel:

Det lämnar då nämnda Lobelia (som ju bumpo röstade på igår) och @Snurrfian som jag iofs inte tycker verkar speciellt ulvig men jag tycker hon har varit lite sen med att uppfatta spelets gång och då tänker jag kanske tjuv där som blir lite splittrad iom att hon ska försöka liera sig med lyan samtidigt som hon ska verka god?

Jag vet inte riktigt med Snurris, jag tror inte hon får min röst idag ändå.

Vad gäller just Lobelia då så skulle jag dels vilja se lite av henne själv men kanske ännu hellre att bumpo utvecklar sina misstankar mot henne. :)

Nej men det jag menar är att vi ser inte så mycket på lynchen ang ulvarna, de är nog lika sugna på att rösta ut tjuven som oss.
Med tanke på hur få onda det är kvar så känns det direkt otroligt att tjuvarna vill prioritera att rösta ut tjuven även om de nog blev ordentligt sura när bollen blev uppäten.

Jag tycker det är svårt, jag förstår bumpos röst på Lobelia då jag håller med om att hon kastar misstankar hit o dit, men det kan ju iofs lika gärna vara att hon desperat letar onda o vänder o vrider för att hitta nåt.
Kan du förklara vad du menar med att jag kastar misstankar hit och dit?

Jag har inte hunnit med riktigt som jag velat så jag har inte teoriat som jag tänkt utan bara gått igenom några få och sedan försökt hänga med en aning i diskussionen (hur hinner ni med @LenaH, @quarter4ever och @cirkus ?)

Brist på eluttag har gjort att jag har följt leken via mobilen under dagen men det har inte hänt så mycket, @Lenis verkar ha lite dålig koll på mig som jag på henne, :rofl: Men i övrigt kommer hon med intressanta iakttagelser. Men jag blir lite nervös över att hon sätter Cirkus som god utan att egentligen kunna peka på något och sen sätter Lena som god för att Cirkus gör det. Jag känner mig väldigt osäker på de två, de kan vara goda som onda.

Najj najj, nu ska vi hia oss lite som di säger där jag kommer från :)

Ang Lena skrev jag:"hålls åt det godare hållet av cirkus vilket väl då skulle tala till hennes fördel. För egen del så tycker jag ju att hennes röstlista kan man inte klaga på, första rösten hon lade på onda Idahoe tillförde ju inget då andra rean hade majoritet men den blev den tredje dagen efter och en spik i kistan i princip, och visst det vore en snygg alibigrej att göra men med så många goda o få onda kvar.. Nä jag sätter hellre Lena åt det godare hållet för nu" Så att jag hellre har Lena som god än ond är främst baserat på hennes röstlista. Sedan behöver man ju nödvändigtvis inte bli nervös över att jag kanske har nån åt nåt håll, jag kan ju ha fog för det (vilket jag nu då tyvärr inte kan säga att jag har utan jag får gå på mitt eget dillande som mkt väl kan vara fel- men tycker ändå det är notervärt att i läget som vi har med brevbärare, siare och lösmynt spion så finns det många som kan ha fått till sig info.. och det borde Snurr ha koll på tänker jag..). Sen kan man ju bli nervös över ifall jag vore en ond som skulle låtsas ha koll på saker. Men det känns inte som det var oron i sig? Det kanske mest är en oro över att jag blivit lurad igen iofs, det vore inte en omotiverad sådan isf :o

Cirkus har jag bara satt åt godare hållet, inte godförklarat, men med brasklappen att jag inte litar på henne, enda jag egentligen skrivit lite mer övertygat där är att jag inte tror att hon är tjuv. Vilket hon med mitt flyt lär visa sig vara bara för det men nej jag har andra tankar där. Skulle cirkus vara ond så att jag felbedömt henne är hon ulv, det är min tro.

Kan du förklara vad du menar med att jag kastar misstankar hit och dit?

Jag har inte hunnit med riktigt som jag velat så jag har inte teoriat som jag tänkt utan bara gått igenom några få och sedan försökt hänga med en aning i diskussionen (hur hinner ni med @LenaH, @quarter4ever och @cirkus ?)

Det var mitt slarviga sätt att få ner i skrift att du sett misstänkta saker här o där men att jag inte sett nån tydlig linje typ att du jagar X eller att jag fått en uppfattning om hur du tänker. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg kan det lika väl vara att man är god som lyfter på stenar som att man är ond som vill peta lite här o lite där utan att få för mkt blickar på sig. Så det är inget jag per definition sätter åt nåt håll.

Det var mitt slarviga sätt att få ner i skrift att du sett misstänkta saker här o där men att jag inte sett nån tydlig linje typ att du jagar X eller att jag fått en uppfattning om hur du tänker. Och som jag skrev i ett tidigare inlägg kan det lika väl vara att man är god som lyfter på stenar som att man är ond som vill peta lite här o lite där utan att få för mkt blickar på sig. Så det är inget jag per definition sätter åt nåt håll.
För att jag ska jaga någon så krävs det att jag måste hitta en som jag finner ordentligt misstänkt och hittar jag inte ordentliga misstankar måste jag ta vad ja kan få.

Jag kan inte riktigt se att majoriteten haft någon särskild linje och jagat vissa personer för utom LenaH som varit efter Idahoe men trodde hon var tjuv. Vem har du som du som du jagar typ X som du beskriver att du saknar hos mig? Och vem ser du hos andra?

Jag visste väl att du fuskar!!! Jag vill också ha semester :)

Jag har dock lite svårt att se dig som Ulv, mest med tanke på hur du röstat när du "förföljt" Idahoe. Jag har dock en liten brasklapp här och det är att du första gången röstade på henne i DL2 så var det såpass sent att risken hon åkte ut var minimal och vid DL 2 så var det redan kört för henne.

Trots detta vill jag nog sätta dig åt det goda hållet, du verkar gräva ordentligt och leta samt lite många håller dig åt det goda hållet för att ignorera.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Under gårdagskvällen hände det omöjliga – i samband med ett misslyckat inbrott i Pengabingen där Björnligan försökte sno åt sig några... 45 46 47
Svar
923
· Visningar
45 207
Senast: Mistimed
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Textilåtervinning

Hund, Katt, Andra Djur