måste skriva av mig lite

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Najtan Tabac
  • Startdatum Startdatum
N

Najtan Tabac

Skrev här förut och frågade om bra träningstips på gammal gaffelbands häst. Fick hem honom för två månader sen och vi har tränat varannan dag. Har haft super koll på träningen och varit noga med att puls och känna igenom honom före och efter varje tur. Han har varit kanon fin hela tiden och han har gått på lösdrift och har varit lindad fram dygnet runt med BoT. Körde honom igår en sväng tillsammans med pappa och hästen var fin som vanligt. Körde hem efter 35 minuter för pappa skulle köra lite hårdare med sin häst och jag ville inte vara med då.
Kom till stallet imorse för jag hade en vet-tid på fm för en allmän koll och för att raspa tänderna. Men när jag skulle ta in honom så var han verkligen inte fräsch, jag lindade av och såg att han hade bräkt sig båda fram, men speciellt i vänster. Åkte till vet med han som sa att prognosen inte såg bra ut. Så på torsdag morgon innan vi åker till Örebro så ska vi åka och ta bort honom. Har inte riktigt tagit in detta men det är det bästa för honom. Han är 8 år och har varit hos 4 olika proffstränare. Känns fruktansvärt.
Och sen när vi kom tillbaka så skulle vi tömköra våran 1-åring efter Jag de Bellouet så var hon oxå halt. Hade fått in en sten under strålen som hade gjort ett skapligt stort jack där. Så idag är definitivt ingen bra dag för mig och hästarna :cry:.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: måste skriva av mig lite

inte kul när sånt händer! men tyvärr är vissa hästar sköra. min var likadan
vad är din för en?

Men usch vad jobbigt för er. Sänder en stor tröstkram. Jag vet ju själv hur det känns...
Tur i oturen att 1-åringen nte var allvarligt skadad iaf.

Min är ett varmblod på 8-år efter Pine Chip. Han har haft massor med problem med vänster fram och han är lite utåtställt i det frambenet och rör det i en cirkel i skritten så det blir väl för stor påfrestning på det :confused:. Jättesynd för det är en häst som verkligen älskar och arbeta så det är därför jag väljer att ta bort honom. Tror inte att han skulle trivas av att bara stå i någon hage någonstans.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 687
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 004
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 485
Senast: MML
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka