måste sälja/ge bort mina katter :(

border_kelpie

Trådstartare
Hej

Jahapp .. Jag och mamma har nu diskuterat detta och kommit fram till att vi inte kan ha kvar våra blandras katter.

Vi kan inte ha kvar dom då dom behöver aktiveras mer än vad vi kan ge dom :(, den minsta har dessutom börjar rymma och vi kan inte ha det så och det är mest därför vi ska ge bort dom .Sen har dom vält för många krukor,änglar nu så mamma har gett upp om dom :cry:

Dom är båda syskon och ska därför komma till samma hem och dom är just fyllda 1 år. Om dom ska komma till ett nytt hem så skulle jag helst se till så att dom kom till en gård eller nån stanns där dom kan få komma ut eller aktiveras tillräckligt.

Vad skulle ni göra? skulle ni riskera att ge bort dom eller :cry:avliva dom?
Vi har gett bort en katt innan och det gick inte så bra.. så ska denna gången vara jätte noga med köparen.

Men vill igentligen ha kvar dom :( älskar dom båda jätte mycket...
Har sedan innan en perser och hon funkar jätte bra med oss men jag köpte dessa busar för att ja ville ha en lite mer aktiv ras, köpte nog en för aktiv.. suck vet inte om jag nånsin kommer våga köpa en annan katt igen.. vill inte ha en perser för den är för slö men vill samtidigt inte ha en för pigg.. suck

förlåt för det långa inlägget men va tvugen att skriva av mig...
 
Sv: måste sälja/ge bort mina katter :(

Jag skulle definitivt satsa på att försöka omplacera dem. Det finns strålande hem till katter som behöver omplaceras. Jag har sålt kattungar och omplacerat vuxna katter och även om det alltid finns en oro för att det inte ska fungera så fungerar det faktiskt nästan alltid bra och katterna får det bra i sitt nya hem.

Var noga med att förklara katternas behov och kom överens med det nya hemmet om vad som ska hända om det inte fungerar.
 
Sv: måste sälja/ge bort mina katter :(

okej men vad är det för katthem? vet inte riktigt om de finns några katthem nära landskrona då vi inte har bil eller kattbur :(

ush va svårt det är att vara tvugen att ge bort sina katter p.g.a att dom är för aktiva för oss:(:cry:

grät hela dagen igår..
 
Sv: måste sälja/ge bort mina katter :(

Jag menar då hem som nya hem hos nya ägare. Katthemmen har antagligen fullt upp nu, den här tiden på året föds det många hemlösa kattungar (och det dumpas kattungar) så katthem kan nog ha svårt att hjälpa dig. Du får annonsera privat och själv försöka finna ett bra hem till katterna.
 

Liknande trådar

Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 441
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 523
Senast: cirkus
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 158
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
1 136
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp