"Måste" man

Sv: "Måste" man

det beror på vad det står på pappret.. står det att hästen kan leva ett liv utan smärta med en del restriktioner så behöver man inte,, står det däremot att hösten ska avlivas för att det inte är humant att hålla den vid liv så ska man avliva..

har du hört historien om pinnen? för om man hållert hästen vid liv och den lider, så kan kommunen tvingas komma och hämta hästen och avliva den.. vanvård kallas det..

Jo, självklart ska man avliva om hästen är utdömd och LIDER.
Men om den kan leva ett aktivt "hagliv" utan smärta? Fast inte håller för någon ridning.

Då kan du ju triangelmärka den .Så får du ut på försäkringen minus 10000kronor.Så gjorde jag .Min skulle dömmas ut men jag ville inte avliva så då blev det märkning så jag kunde få ut lite pengar och kunna köpa en ny häst.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Snackhästen Tout Ou Rien är död – 27 år gammal. Han var tidigt utdömd, men efter tjat från ägaren fick han en chans. Resultatet...
Svar
0
· Visningar
119
Senast: Gunnar
·
Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 072
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
325
Senast: Hedinn
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 865

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat