Måste man ultraljuda dygn 45 eller fungera det även ett par dagar senare?

Toudi

Trådstartare
Som rubriken lyder. Är det viktigt att det blir på exakt dygn 45 eller fungerar även dygn 50 te x?
 
Korta svaret nej.
Jag har inte ULat på 45 varje år öht. Är det sent på säsongen och jag ändå inte betäcker om ifall att det skulle vara väck så skiter jag i det. Jag försäkrar mina vid 90 dygn
 
Jag gjorde mitt 45 dagars vid 55 dygn cirka då stoet skulle åka innan och jag ville kolla så att det fanns kvar. Det är upp till var och en, dock ingår fosterförsäkring på vissa hingstar och de kräver veterinärintyg vid dygn 45 för att man ska kunna teckna.
 
Beror på hur mycket kollad hon är innan och om det skulle finnas chans för ombeckning men det beror ju på när hon släppte ?
 
Jag gjorde mitt 45 dagars vid 55 dygn cirka då stoet skulle åka innan och jag ville kolla så att det fanns kvar. Det är upp till var och en, dock ingår fosterförsäkring på vissa hingstar och de kräver veterinärintyg vid dygn 45 för att man ska kunna teckna.

Fast måste de verkligen ha kollats på exakt dygn 45? Det går väl att teckna försäkringen senare också, men inte tidgare?
 
Fast måste de verkligen ha kollats på exakt dygn 45? Det går väl att teckna försäkringen senare också, men inte tidgare?
Det går säkert senare också. Jag kollade min på 45 dygn förra året när försäkringen ingick men det var för att hon ändå står på stationen. I år kollade jag som sagt dygn 55 och tecknade egen försäkring efter det. Tror dessutom man får lite rabatt om man tecknar foster senare, men ska inte svära på det.
 
Det går att teckna foster&fölförsäkring från 40 dagar på en del bolag. Det viktigaste är att i princip teckna direkt efter undersökningen. Veterinärintyget får vara högst 5 dagar gammalt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
705
Senast: Acto
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 423
Senast: SiZo
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 829
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 478
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp