Måste man ha Stamtavla ?

MadicDomino

Trådstartare
För att starta i ponnytrav behöver men ju stamtavla :( ,
Men måste man det när man tävlar ikörning...
Eftersom jag är mycket frästad över få att prova på, men lille flickans stamtavla försvan när hon köptes :cry:
Så behöver man stamtavla ? :bow: Plz säg att man inte behöver!! xD

Mvh
Eran Emma :banana:

Senast ändrad:
Sv: Måste man ha Stamtavla ?

Man får ju starta med korsningsponnyer så det kan jag inte tänka mig, men man måste ha pass :)

Ja kusklicens måste du ha, sen beror det på i vilken klass du ska tävla om hästen behöver licens, tror inte man behöver det på lokala tävlingar...

Helt rätt, på lokala tävlingar behöver inte hästen licens. Jag tävlade förra helgen Lokal lätt klass utan hästlicens.

Var kan man få ta kusklicens någonstans ? köra man "up" då eller gör man ett skriftligt prov?

Mvh
Eran Emma

Nej du behöver inte göra något prov, du beställer bara en på Svenska ridsportsförbundet. www.2.ridsport.se

Men skall du tävla så måste du ha grönt kort oxå, då får du göra ett skriftligt prov.

Problemet äratt det finns bara en rid klubb i närheten :( ska jag fråga där ;) ? Inga kör klubbar i närheten av där jag bor :(

Mvh
Eran Emma

Man behöver grönt kort om man tävlar i hoppning, dressyr etc
så fråga där =)

Det viste jag :) men trode det var någon annan form av grönt kort man behövde :rofl:

Mvh
Eran Emma

Det är samma för alla dicipliner :)

DET tycker jag är konstigt egentligen.. För man ska ju visa att man kan sadla och tränsa och rida.
Borde det inte då vara andra krav på kuskars gröna kort?

Bevisligen KAN jag nu sela och hmm köra?! Jag jobbar på det i allafall..

Kortet BORDE ju vara knytet till den gren som man ska tävla fast grunden är samma för alla

Anna-Carin

Det är som med allt annat, dom tänker inte på körningen, den bara halkar med på ett banaskal ;)

nej, jag har fått höra att man inte behöver visa något praktiskt vad gäller ridning när man ska tävla körning. ...det måste kollas upp.

nu är det uppkollat:

"Ridning:
Alt A Provtagaren har tagit lägst SvRFs
Ryttarmärke 3.
Alt B Ryttaren kan på ett säkert sätt rida
hästen i samtliga gångarter.
(provet inkluderar sadling, tränsning,
visitering mm)
(Undantag: Myndig medföljare behöver inte
göra det praktiska ridprovet ej heller kusk.
)"

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 200
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Annonsera mera VII
  • Födda-24

Omröstningar