Måste ha tips...

T

trav

HAr en jättemysig och snäll dobbis på 2 år. bor på landet med 600 m till närmaste granne.

HAr sett ett lodjur i mina hagar samt att mina hästar har blivit rivna på baken. Lodjuret har tagit rävarna vi har haft samt så har denna hona tydlingen ungar också.

Min dobbis har haft ståndskall på henne i början på juni och innan dess har han stannat intill huset. Men nu kan han tyvärr "sticka" iväg när han ska ut o pinka sent på kvällen.

Lodjuren rör sig på nätterna och jagar mat.

Men nu undrar jag om det kan finnas något lämpligt halsband man kan använda till honom som gör att han lär sig att inte gå ut från vår gräns.

Har ni någon uppfattning och komma med tips?!!:crazy:

Skulle bli mkt glad.

Han reagerar på elstängslet vi har till hästarna och går INTE när staketet.:angel::smirk:

Känns som jag kan behöva tips snabbt.

OBS grannarna har hund men han har inte varit hos dem, de har en tik samt de andra har hane.

Sv: Måste ha tips...

HAr en jättemysig och snäll dobbis på 2 år. bor på landet med 600 m till närmaste granne.

HAr sett ett lodjur i mina hagar samt att mina hästar har blivit rivna på baken. Lodjuret har tagit rävarna vi har haft samt så har denna hona tydlingen ungar också.

Min dobbis har haft ståndskall på henne i början på juni och innan dess har han stannat intill huset. Men nu kan han tyvärr "sticka" iväg när han ska ut o pinka sent på kvällen.

Lodjuren rör sig på nätterna och jagar mat.

Men nu undrar jag om det kan finnas något lämpligt halsband man kan använda till honom som gör att han lär sig att inte gå ut från vår gräns.

Har ni någon uppfattning och komma med tips?!!:crazy:

Skulle bli mkt glad.

Han reagerar på elstängslet vi har till hästarna och går INTE när staketet.:angel::smirk:

Känns som jag kan behöva tips snabbt.

OBS grannarna har hund men han har inte varit hos dem, de har en tik samt de andra har hane.

Hejsan jag kan tipsa dej om att gå in på www.grand-prix.se och sedan går du in på hundartiklar och sedan in på agilityhinder/agilityutrustning och där hittar du ett antirym system! kostar lite men de e det kanske värt =) skulle jag tycka om jag hade ett lodjur på besök =)

Kan du inte dra upp en tråd vanligt elstängsel runt tomten också då? Om han har sån respekt för tråden så kanske du inte ens behöver ha ström i den...

Precis min tanke, så löste vi problemet med vår rymmare ..

Satte upp en tråd elstängsel över staketet ( lågt staket ), vi behövde aldrig ha el inkopplat, han respekterade linan ...

Tack ni som ville komma med tips! Tänk vad man kan bli hemmablind, att jag inte kunde ha tänkt på detta förrut. Hm!!

Liknande trådar

T
Övr. Hund Har en helt underbar dobbis på snart 3 år, som är lite busig. när vi är ute, o jag fodrar våra hästar så är han med och är mysig...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: trav
·
Övr. Hund Jag har två hundar, båda pensionerade kappisgreyhound. Dvs hundar som vuxit upp med sällskap, och hela livet haft andra hundar omkring...
Svar
16
· Visningar
5 919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar