Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jane_Done skrev:Men då kan du väl pm:a Gunnar och anmäla dig frivillig till moderatorskapet
lingonben skrev:Det går i vågor, just nu tycker jag det är väldigt mycket tjafs om hur otrevligt Buke är och sådan dålig stämning sprider sig fort. Själv tycker jag det hjälper att komma ihåg två saker
* Det här är bara ett jävla internetforum
* If you don't like what is posted, post something you do like.
moiran skrev:Jag tycker det är bra med högt i tak. Man måste ju få diskutera! Att gränsen går vid personliga påhopp eller "riktat mobbande" borde vara helt rimligt. Sen att det blir lite trams, att det finns en handfull som alltid tror sig veta bäst är sådant jag tycker man gott kan ha överseende med. Människor är olika. Och precis som i verkliga livet får man ha lite självdistans och välja lite på vilket öra man lyssnar.
alazzi skrev:Fast jag har aldrig fått pm från en moderator om ett inlägg. Och jag kanske är för lättsårad men jag har anmält en del inlägg.
Trassla skrev:Jag vill bara få framföra att jag anser Tifo vara en mycket god moderator, som balanserar väl mellan skolfröken och medbukefalist.
Kimz0r skrev:Voltaire!!
Angel_23 skrev:Bukefolket...finns inte ord för hur otrevliga ni är...
Lilla vän,det är väl ingen som tvingar dig att skriva på Buke om du tycket det är så otrevligt.Angel_23 skrev:varför vissa här alltid måste vara så otrevliga?
Känns ibland som vissa bara är ute efter att göra folk besvikna och även ibland sårade. Varför är en del så fruktansvärt ute efter att få igång en helt meningslös diskussion bara för att diskutera om ingenting utan bara för att?
Lite less man blir....Trist att det ska vara så men det är tyvärr bara här det verkligen är så. Synd, för det är ett väldigt bra forum annars.
Är medlem på en hel del forum till och där är värmen och den trevliga atmosfären det som gör att man vill vara där och fortsätta skriva. Här blir man nästan fundersam till om man verkligen ska fortsätta skriva...
Bara en tanke...vet fler som varit här som jag tipsat hit men som sedan efter någon månad lagt av för en del är så otrevliga...
En del verkar nästan "äga" Buke...
Berätta då också gärna vad som är bra!Angel_23 skrev:Synd, för det är ett väldigt bra forum annars....
Angel_23 skrev:Bukefolket...finns inte ord för hur otrevliga ni är...
Gnist skrev:Tar man illa vid sig av vad någon skriver, så kan man ju förutom att raportera inlägget till moderator, underrätta den användaren via PM att man togg illa upp över inlägget också....
Ingen kan ju veta vad andra tar illa upp av. Det måste man ju själv tala om.
Pelle_P skrev:Lilla vän,det är väl ingen som tvingar dig att skriva på Buke om du tycket det är så otrevligt.
Personligen tycker jag att Buke representerar samhället vad det gäller människor,en del väldigt snarstukna,och börjar gråta,om de inte får medhåll,oavsett korkade inlägg,andra skrattar,och bjuder på sig själva,en del skiter i inlägg som inte intresserar dem.
Valet är altid ditt eget.
indian-charlie skrev:*knapplån*
Jag har precis suttit och läst igenom tråden, eftersom jag är ganska ny på Buke så har ju även jag reagerat på div "gäng" men det är inget jag hänger upp mig på utan hellre försöker hänga med på, vill "dom" att jag ska vara med så får jag annars är det bara att skita i.
Jag har ett underbart personligt nätverk med kompisar irlf så jag tar det för vad det är. Sedan tycker jag att det är kul att driva lite längre ibland och det är det ju många som gör. Så länge man kan stå för vad man skriver/säger så tycker jag att det mesta är ok.
Jag tycker att man faktiskt får förvänta sig både det ena o andra när man sitter vid ett internetforum, så länge det inte är rena påhopp så tycker jag faktiskt att man kan få skriva nästan allt.
Vi har olika sorters humor och det måste man ta i beaktande när man sitter och "läser" vad någon annan skrivit. Vi har olika sätt att tolka inlägg utifrån vår egen erfarenhet.
Visst har även jag blivit "sårad" för att någon har misstolkat vad jag skrivit men vaddå ? Det är bara att antingen prova att skriva det på nytt eller lägga ner.
Man kan faktiskt skriva att man blev sårad eller att ngn missförstod - smilies är utmärkta att använda när man vill visa vad/hur man känner.
Ta det för vad det är och passar det inte så logga ut och hitta ngt nytt
Fram för mer humor och intensiva diskussioner :smirk:
Gnist skrev:Och hur trevligt är det uttalandet då?
Gnist skrev:Tar man illa vid sig av vad någon skriver, så kan man ju förutom att raportera inlägget till moderator, underrätta den användaren via PM att man togg illa upp över inlägget också....
Ingen kan ju veta vad andra tar illa upp av. Det måste man ju själv tala om.