Måste bara fråga

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Måste bara fråga

Men det är även levande människor med känslor som skriver här. Du kan inte räkna med att alla skriver politiskt korrekt i alla lägen.

Det är en omöjlighet att skriva på ett forum om man ska ta hänsyn till alla användares eventuella tolknigar av det skrivna.

Jag vet inte vad som sårar olika människor och kan därför såra en hel hög användare av misstag när jag skriver på forumet.

Tycker du att Pelle var otrevlig, så upplys moderator + Pelle om det. Han är säkerligen inte en "ond och elak varelse" vars livsuppgift går ut på att såra folk på ett internetforum ;)

Angel_23 skrev:
Okay...det skumma är att det är bara på detta forum man får skriva vad som helst och göra mer eller mindre påhopp....

Ursäkta mig men jag tycker faktiskt att det är ett BRA forum just därför "skriva vad som helst" även om det inte är riktigt sant för moderaterna tar bort sådant som inte är lämpligt, ibland på eget bevåg och ibland därför att ngn anmält.

Humorpåhopp får man ta - för även om du tycker att det är ett påhopp så menar ju kanske inte den som skrivit inlägget det:(

Jag har fastnat för Buke därför att det finns både seriösa och oseriösa diskussioner.
Det finns massor av bra/dåliga reflektioner och det är nyttigt, det lär iallafall mig mer om människors sätt att vara.

Man måste ta allt med en "nypa salt".

*kl*

Jag måste hålla med trådskaparen om att endel faktiskt är "elaka" ganska ofta. Nu vet jag att jag är känslig och att endel är lite "taskiga" i alla sina inlägg så man får välja att ignorera dem.

Sedan finns det sådana som man blir förvånade över skriver taskigt och sårande. Men om man då frågar så brukar allt reda upp sig och det brukar ha varit missuppfattningar inblandade.

Visst finns det ett "gäng" men det verakra vara lite olika vilka som ingår. jag ingår aldrig emn skiter i det jag är glad ändå. :)

Man får lära sig att at tills isg det man tycker är bra och försöka strunta id et som man inte gillar. Ibland är det svårt för visst det är bara ett internetforum men vid tangenterna sitter det en människa oxå.

Sedan en stor eloge till Tifo som orkar moderar så bra här inne på senior och oftast förklara trådborttagningar.

:bow: :bow: :bow:

Angel_23 skrev:
Okay...det skumma är att det är bara på detta forum man får skriva vad som helst och göra mer eller mindre påhopp....

Nej, det får man inte. Tycker du verkligen att tifo gör ett så dåligt jobb?

indian-charlie skrev:
eftersom jag är ganska ny på Buke så har ju även jag reagerat på div "gäng" men det är inget jag hänger upp mig på utan hellre försöker hänga med på, vill "dom" att jag ska vara med så får jag annars är det bara att skita i.
Precis! Det är precis så man gör! Man hakar på i ämnena och diskuterar. Ibland känns det som om man kommer med direkt, ibland känns det som om man diskuterar lite bredvid alla andra eftersom man inte får några svar. Oavsett vilket så tjatar jag vidare...

Man kan inte förvänta sig att få svar på allt. Jag känner också av det ibland, att man känner sig lite utanför, eftersom ens inlägg t ex inte besvaras. Men oftast beror det ju på att man antingen skrivit nåt liknande som någon annan (vilket besvarats) eller att man skrivit ett känslolöst och faktaspikat inlägg som folk inte har nåt vettigt att säga om förutom möjligen "Precis så är det" varför folk inte svarar alls.

Då och då har jag hittat inlägg som jag tycker är otrevliga bortom tillåtna gränser, och då har jag anmält dessa inlägg, oavsett om otrevligheten var riktad mot mig eller någon annan. Småspydigheterna anmäler jag dock inte, men jag skulle göra det om det verkade som om ett nick förföljde ett annat på nån slags mobbingturne genom buke.

Har nu läst den sk biltråden. Och jag förstår inte riktigt anledningen till att du blir sårad, faktiskt. Alla människor är ju olika och du tolkade troligen Pelles inlägg på något helt annat sätt än jag, gissningsvis. Hade någon skrivit något liknande till mig kan jag inte tänka mig att jag skulle ta illa upp på något sätt. Vad är det som gör att du tycker det är sårande? *nyfiken*

:bow: :banana: Jag har fattat hur man gör :banana:

* tackar på ett skämtsamt sätt att jag har fattat galoppen..eller att jag inte är ensam om att "tolka" Buke Senior på detta vis

Snuffsan skrev:
Det tycker jag är ett otrevligare inlägg eftersom du i denna säger att alla här är otrevliga och likadana. Minst lika ojust som det Pelle skrev till dig. Pelles kommentar var ju ett skämt (om än plumpt) det är ju knappast detta?
Du är bäst Snuffsan! (som vanligt!) :bow:

indian-charlie skrev:
Nu måste jag ju fråga varför dom måste ta det i pm form?
Det är en mycket bra och berättigad fråga. Som du själv märkt så pratar Snuffsan och Louise om något helt annat än vad tråden handlar om. Det är väl OK i sig, men i det här fallet är det mer än lovligt flamsigt och det tillför inte särskilt mycket till övriga bukefalos. Med det sagt kan det mycket väl uppstå en hockeytröjdebatt, men av respekt för till exempel Angel_23 tas den debatten i en egen tråd (alternativt pm).

:bow: Tack så jättemycket för ett bra svar :bow:

Jag undrade bla därför att det händer ju att trådar "spårar ur" men nu vet jag.:bow:

*kl*
har märkt att det finns några stycken som älskar att tjafsa med varann. Ibland blir det diskution och ibland tjafs, men efter att ha läst alla 1000 tals lär man sig snart vilka som håller på.
Har själv sagt en dum grej som jag ångrar resten av mitt liv. Fick halva Buke på mig, men idag känner jag att jag trots det är kompis med alla här!

Mao; det gäller att inte ta åt sig för mycket!

Inte_Ung skrev:
Det bästa som tifo gör är de små korta kommentarerna om varför trådarna låses eller tas bort.
De håller på ett effektivt sätt nere adrenalin-nivån.
Men du hetsar väl sällan upp dig? Har sällan mött ngn som orkar vara så tolerant så länge och komma vidare i trådar man har trott har varit omöjliga. :)

Trådskaparen: Om nu alla på Buke är så otrevliga att det saknas ord för det, så tar ialla fall jag åt mig också och tycker att du gör ett otrevligt påhopp :mad: Har du aldrig träffat någon av alla de underbara och hjälpsamma människor som finns här? :love: :love:

Lambi skrev:
Men du hetsar väl sällan upp dig? Har sällan mött ngn som orkar vara så tolerant så länge och komma vidare i trådar man har trott har varit omöjliga. :)
Tack.
Man kan ju tro det.
Men när jag blir så där oerhört bitsk, så är det ibland arg som jag är.

Men det är mindre nu än förr.
Jag har lärt mig mycket av de goda moderatorerna på detta forum.
Jag vill tacka .......och .... samt.....så mycket för det.

Pelle_P skrev:
Lilla vän,det är väl ingen som tvingar dig att skriva på Buke om du tycket det är så otrevligt.
Personligen tycker jag att Buke representerar samhället vad det gäller människor,en del väldigt snarstukna,och börjar gråta,om de inte får medhåll,oavsett korkade inlägg,andra skrattar,och bjuder på sig själva,en del skiter i inlägg som inte intresserar dem.
Valet är altid ditt eget.

Där gör du det väldigt lätt för dig. Visserligen tycker jag inte att ditt inlägg i biltråden var nåt att bli upprörd över. Men du visar ofta stora brister på social kompetens och skämtar med folk där skämt inte passar. Själv älskar du dina "lustiga kommentarer" men du har väldigt dålig känsla för när de faktiskt inte passar.

Så i stället för att läxa upp Angel23 i mästrande ordalag tycker jag att du ska fundera lite på hur du själv uppför dig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 842
Senast: Lavinia
·
Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
6 230
Senast: Kraxa
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
1 016
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama