Måste bara fråga om betfor

bettysmatte

Trådstartare
Har precis köpt en säck betfor till min häst. Jag har inte sett betfor på cirka 15 år (när min förra häst såldes), och jag känner inte riktigt igen det :( . Jag tycker att det är ljusare och det luktar inte alls lika mustigt sött och gott. Är det fel på betforet i säcken jag köpt, eller ser det annorlunda ut nu för tiden?? Skulle vara bra att veta om någon annan märkt skillnad!
 
Sv: Måste bara fråga om betfor

De har gjort förändringar på betforn. Har för mig att Krafft lanserade en mer "hästvänlig" betfor och efter det så ändrades den vanliga. Jag minns inte exakt vad som ändrades, det kanske någon annan minns....
// Linda
 
Sv: Måste bara fråga om betfor

Blivit lite "blekare" sista åren.."förädling" kan det nog kallas.....

..glöm inte blöta upp det bara :smirk: då kommer ju mustigheten lite mer fram och ser sött och gott ut :d

"Nya" pelleterade varianten är bra, får dock ligga i blöt lite längre än flisvarianten.
 
Sv: Måste bara fråga om betfor

Tack för era svar!! Då förstår jag varför det ser, och luktar, annorlunda ut.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
623
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 733
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Det är så jävla mycket som är sjukt och konstigt och äckligt i denhär världen. Och det är så jävla svårt att veta vad man ska tro på och...
2
Svar
35
· Visningar
2 076
Senast: LiviaFilippa
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 485
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp