***Måste bara få skriva av mig***

H

Hammond

Är så himla glad <3 <3 <3
I förra helgen så fick min kompis Sanna följa med upp och rida våran varmblods travare.
vanligtvis är hon en ganska sur gammal stel dam men hon och Sanna fick världens kontakt :love:
Innan har Kickan (17år) varit vanvårad och felriden, för fyra år sedan kom hon till oss och var 'omlärd' på nytt men har svårt att lita på människor, slappna av och ha kul på samma gång.
Men Sanna fick hon förtroende för på en gång, hon mjuknade snabbt och gick snart i form :)
Hon testade Sanna lite i galoppen först men det gick bra, så jag tänkte visa lite bilder på hur det gick för dom under helgen av lycka :bump: :bump: :bump:

Innan uppsittning
15432729.jpg

Uppvärmning
15432828.jpg

mjuk i skritten efter knappt 10 minuter
15432849.jpg

fler bilder i nästa inlägg =)

Sv: ***Måste bara få skriva av mig***

Kickan i avslappnad form
15432851.jpg

mjuk och fin trav
15432984.jpg

i form i traven (detta händer nästan aldrig med kickan annars!!)
15432986.jpg

här ser man hur hon trampar över :)
15432980.jpg

ökad trav (lite sne bild)
15432977.jpg

travar på ängen
15433591.jpg

kul hade de båda två :rofl:
15433593.jpg

nästa dag

mjuk i traven
15432824.jpg

ökad trav
15432823.jpg

trav på ridbanan
15432826.jpg

båda skrattar?
15432728.jpg

Om ni ser någon speciell bild ni gillar så gör ett 'citat' av den bilden och kommentera den gärna både positivt och negativt :bow: :bump:

plus två barbacka bilder :banana:

15432726.jpg

15432725.jpg

tack för oss
så, varsågod att kommentera och skriva lite tankar och så :bow:

ökad trav (lite sne bild)
15432977.jpg
[/QUOTE]

Där gick hon väldigt bra tycker jag, i låg forrm men ändå väldigt
--> :d man ser verkligen övertrampet med bakbenen :)
Vad duktig hon var Sanna:) ...
Måste bara fråga vad hon har för stam, hon är nog minsann lite lik min polle i kroppen ändå...med dem lite korta benen ;) :)
MVH Johanna

Ojj...såg visst nu att du hade svarat redan...
Visst var dem släkt alltid :p ...men liite längre bak i släktet :)

Vad duktig hon var Sanna:) ...
Måste bara fråga vad hon har för stam, hon är nog minsann lite lik min polle i kroppen ändå...med dem lite korta benen ;) :)
MVH Johanna

hon är efter messerschitt och undan lime spin, vad har din för stam?

Bl a efter WHITNEY HANOVER och lite andra HANOVER-avkommor, samt SPEEDY SPIN och lite andra avkommor där med :)

Min är e: Moment of Magic och u: Belinda Nibs N
Inga likheter där, men om man kollar på min hästs stamtavla så har dem många släktisar där, redan efter farföräldrar m.m. :)

Bl a efter WHITNEY HANOVER och lite andra HANOVER-avkommor, samt SPEEDY SPIN och lite andra avkommor där med :)

jasså :)

'Typisk' amerikansk stam då, kan inte du lägga in lite bilder på din pojk/tös och berätta lite?? :angel:

Visst kan jag det :)
Han heter Moment Nibs N och är en valack på 163 cm.
Jag har haft honom i 4,5 år nu. När jag fick honom syntes nästan alla revbenen, nu har han gått upp 200 kg sen dess och är rund och go :)
Han har en festlig historia då han har vart påväg till slakt 5-6 ggr :(
Bl a glömde dem honom en gång i stallet när dem skulle slakta honom- för dom hade med sig andra hästar oxå, och en gång var det fullt på Farmek så dem fick åka hem med honom igen, och en gång gick transporten sönder m.m.
Den gången transporten gick sönder var det där hans förra ägare bodde, så han köpte Nibbe.(när han fick höra av chauffören hur många ggr Nibbe hade vart påväg till slakt) Hans förra ägare hade honom bara i ca: 2 månader sen köpte jag honom :)
Ojj då :p blev visst väääldigt lååångt :angel:
Nu vill jag veta lite om din polle... :)
Vet inte hur man lägger in bilder :angel: så jag länkar:
(Den på sommaren är dem inte så lika på då han får såå ljus päls på sommaren)
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=14234&c=503
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=127&catid=member&imageuser=41558
http://www.bukefalos.com/g/showimage.php?i=12767&catid=member&imageuser=41558
Hälsningar Johanna

Nu vill jag veta lite om din polle... :)

Hälsningar Johanna

Jäklar vilken snygg häst han är :eek: :bow: :bump:

Vet inte så jätte mycket om Kickan mer än att hon vart hårt travtränad som ung med mycket bett och remmar för att få henne att springa, sedan försökte man rida in henne men eftersom hon var van vid att rusa så vart hon slagen för det osv....
mitt under allt det här fick hon föl.... (10 år sedan, vet inte vart det vart av den tösen...) sedan såldes hon vidare till ett ställe där dom ville träna och tävla dressyr med henne. på med pessoa bett och dom red nästan sönder henne. hon skulle preics iväg på slakt när vi genom några vänner fann henne och köpte henne för slaktpriset.
då var hon 14år.
Första året gick det knappt att rida eller ens hålla på med henne.
hon bara stegrade och bockade när man satt på henne, hon backade ner i alla diken hon såg och hon slog äver några gånger.
henne fick vi börja om med och nu är hon en ängel.
brukar ha en liten sju åring som har ridit henne i både skritt och trav helt själv på voltet och dylikt.
hon följer efter mig (ingen annan) som en hund, jag kan nästan alltid ha henne lös och har t o m kunnat rida ut på henne några gånger utan utrustning.
rider henne aldrig med bett numera då hon spänner sig och håller på.
har endast bett när jag tömkör, inte alltid men ibland. lite för att hon ska se att hon kan slappna av även med bett i mun.
det var nog allt jag hade o berätta :bump:

eller jo just det: hon kan mycket dressyr röreleser som framdelsvändning, öppna, skänkelvikning osv.

hon har lärt tre människor grunderna inom ridning på knappt två år :bow: :banana:

Tackar tackar :love:
Åh...hon låter ju helt underbar!! ;) :love:
Väldigt lik min polle, när jag fick honom var han en vilde han med :smirk: Men med hjälp av NH:n har vi nu den BÄSTA tänkbara kontakten, vi var tex nu i kväll ute på en liten promenix, utan grimma el så, använder typ aldrig det :)
Har oxå provat att rida utan utrustning, och det lyssnar han suuuper på. Han håller just nu på att lära min hästrädda mamma att rida :D :)
Som sagt dem verkar ju till och med lite lika i sättet med ;) :)

Härliga bilder:bump::bump: ser så fina ut tillsammans!

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 087
Senast: Sassy
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 887
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund som jag haft i lite drygt ett år nu. Har skrivit om honom förut. Han var 1.5 när han kom till mig. Hade haft...
Svar
4
· Visningar
961
Senast: purity_666
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama