Måste bara få skriva av mej...

C

Colombia_Girl

åhh jag är såå nervös och stressad.... om ca en vecka så ska jag åka iväg med min lilla tös till en klinik för hältutredning... *gah* hur ska detta sluta :( Såå jobbigt...
Alla bara säger, ja men lugna dej.. det kommer att gå så bra osv.. och jag vet att alla vill väl, men jag är en "oroare" av naturen (;))
Kan inte sova på nätterna, kan bara se alla problem, inga lösningar, inget positivt - jag har kört in i väggen känns det som.
I övrigt så är jag en riktig problemlösare, men nu, inget... *suck*

näe nu ska jag inte trötta ut er med detta... Ni har säkert värre problem, men det är såååå jobbigt just nu.

Hur har det gått för er när ni har varit iväg på hältutredning?

Sv: Måste bara få skriva av mej...

Vilken klinik ska du till?

Det går säkert bra att antingen är hon halt el inte. Ovh är hon det får du ju reda på varför och hur du ska behandla henne.

Så i båda fallen blir det ju bra.

Hon är halt, så mycket vet vi redan :) men varför vet vi inte...
Har dragit med hälta av och till under en igångsättningsperiod på 4MÅNADER. Både med vet. och ET men inget hjälpt. Hältan kom direkt efter en hoppträning, misstänkte sträckning. Efter ca 3veckor dök en svullnad på senan upp... hm.. vet. sa att det var en sen skada, behandlad där efter, inget resultat. :(
Ja nu får jag ialla fall veta vad det är för fel, men men... tänk om... osv...

Åh, stackars dig. Det är så himla jobbigt det där ältandet, eller hur? Förr var jag också sådan och det spelar liksom ingen roll vad andra säger- man kan liksom inte bara släppa.

Nuförtiden lyckas jag släppa det där orosältandet för jag kan ju ändå inte påverka situationen.

Jag var iväg med vår ponny på hältutredning förra veckan och det gick jättebra. Vi fick veta var det var och nu är hon under behandling. Då känns det skönt. Nu ska vi iofs tillbaka och se om behandlingen hjälpt den 22 dec.

Jag tror nog att det kommer gå jättebra för er på hältutredningen! Lycka till!

Hihi... så det finns hopp för mitt orosspökande... Ja jag hoppas att jag kan sluta vara sån! Blir ju sån påfrästning på omjivningen speciellt sambooon... *stackars honom* hehe

Skönt att få hem ponnyn och då med en behandlings plan va?!

Jag förstår precis hur du känner dig... Jag är likadan. Sist jag skulle till vet. med min häst var jag i upplösningstillstånd. Han var oxå halt! O det var han senast dagen innan jag åkte till kliniken. Gissa om det vart LIIIIITE pinsamt när min häst blev frisk ungefär samtidigt som vi kliver innanför dörrarna till kliniken. :o Vi hittade absolut ingenting på honom, inte ens på böjprovet! :eek:

Det går säkert bra ska du se!
Ni kommer att hitta något, få ett bra rehabprogram och till sommaren/hösten är ni igång med träningarna igen:bump:

Du ska se vad skönt det kommer att kännas när du VET vad som är knas med pållan, och slipper att vara värsta sortens hypokondriker;) (vilket man lätt blir när pållan gör illa sig hela tiden, man ser hältor och småsår i varenda hörn)

Ö var ju iväg till MK idag, men jag har inte hört nåt ifrån dem än så jag antar/hoppas att det gick bra...

Jag håller tummarna för er det vet du!

Kommer säkert gå bra jag lovar hålla tummarna för er:)

Minns så väl hurjag kände mig innan vår första hälutredning usch det var hämskt:crazy:

Åhh ni är så snälla!! Gu va det satt bra idag =)

Hoppas att de hittade felet på Ö och att det inte är något direkt allvarligt, och att det går snabbt att fixa!!

Jaaa hajaaa... nu har vi varit iväg med lilla tufflan och ojojojojoj va hon var halt!! Lilltjejen har så ont fast hon inte visat nått förutom i trav till och från... Hältutredningen gick kanoon bra, fick en jätte bra vet. som jag direkt kände trygghet med! åhhh.. och hoppas nu förtusan att hon svarar på medicinerna, ska tillbaka om 3veckor igen :)

Hon var såå duktig och skötte sig perfect. Hon var så snäll och vet. och djurvårdare var så impad över en sån cool häst... De stack och stack henne och hon bara tog det :) min tjej....

*super stolt Matte*

Vad skönt att det gick bra för er...;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 484
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 201
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 959
Senast: Milosari
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Min sjukskrivning går ut om en månad. Sen vet jag inte alls vad som händer. I september ska jag ju göra NP-utredningen. Vad det kommer...
Svar
0
· Visningar
898
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter