• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Hanko
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 800
H

Hanko

Skulle behöva lite hjälp. Brukar massera hundarna efter riktigt långa träningspass. Vilket dom uppskattar. Har gått en kurs i massage, annars hade jag inte gett mig in på det. Men så har jag märkt i det sista, då jag har en schäfer så har dom en naturligt anlag för trav. Men min kille faller in i passgång istället oavsett tempo. Fick rådet av en att massera just bog- och skulderpartierna, helst pressa genom muskelaturen för att få igång blodcirkulationen och sen lytfa upp skuldrorna. Och här kommer min fråga...hur lyfter jag upp skuldrorna? För som det är nu så är han "för trång" men skuldrorna. Detta för att han ska få en fastare gång med frambenen igen och får tillbaka den naturliga trav-lunken. Plus är verkligen massage rätta grejen? Borde jag inte hellre försöka bygga upp muskelaturen här samt massage?

(Hoppas någon förstod vad jag menade nu;))

Sv: Massage??

Ingen som kan lite om hundens anatomi och kan hjälpa mig?

Mitt tips är:
sök upp den som höll i massagekursen du gått på, alternativt sök reda på fysioterapeuten på veterinärstation nära dig!

Det låter som en "farlig fråga" att få svar på via ett Internetforum, där man ju inte ser hunden, rörelserna eller greppen.

/Syrsa

Det är sant så sant som det var sagt. Har redan pratat med vet om att simträning och träning upp och ner för branter kan medför att detta löser mer naturlig väg. :)

Liknande trådar

Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 246
Senast: squarepants
·
Träning Har en 16-årig fullblodskorsningsvalack som är igång satt ganska långsamt efter en lång vintervila.. Har nu sista veckorna börjat...
Svar
4
· Visningar
798
Senast: Domino_s
·
Trav Tänkte roa er med en följetong om en ganska originell häst.. 4-årigt sto, inköpt för slaktpriset, osedd långt uppifrån. Enligt...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
10 431
Senast: ghost
·
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 464
Senast: jari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Problemet med hundsmuggling!
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna