Magiana

Trådstartare
Jag funderar på om jag skulle skämma bort mig själv genom att gå och få en massage. Det finns en massör en bit bort och det som erbjuds är finsk massage, d.v.s. massagen görs längs med muskelfibrerna.

Jag har aldrig gått på massage förut och undrar lite hur det går till. Vid viss massage kan man ju ha kläderna på men hur är det med ovanstående variant och andra vanliga varianter?

Jag har bara gått på klassisk muskelmassage och oftast hos en kompis som är utbildad och har egen firma. Jag brukar ta av mig på överkroppen och ha mjuka byxor på mig. När jag har fått massage på spa brukar jag ha underdelen av bikini på. De jag har varit hos har alltid fått mig att känna mig bekväm med lite kläder. I och med att de alltid använder massageolja så är det bra med så lite på dig som möjligt.
Fundera på om du vill ha en avslappnande massage eller massage för muskler som är spända. När jag går till kompisen är det för att komma till rätta med muskelproblem och det är inte alltid skönt när det pågår men skönt efteråt. På spamassage har det ibland varit mer avslappnande massage och jag har nästan somnat på bänken. Den gör istället ingen större förbättring av stela muskler men kan vara väldigt nyttigt för sinnet.

Jag funderar på om jag skulle skämma bort mig själv genom att gå och få en massage. Det finns en massör en bit bort och det som erbjuds är finsk massage, d.v.s. massagen görs längs med muskelfibrerna.

Jag har aldrig gått på massage förut och undrar lite hur det går till. Vid viss massage kan man ju ha kläderna på men hur är det med ovanstående variant och andra vanliga varianter?
Nu upprepar jag lite vad @Snurrfian redan har sagt:
Jag har gått på finsk massage och det ger verkligen resultat på spända muskler. Men det gjorde så ont att jag grät medan det pågick. Efteråt var det dock härligt, jag blev alldeles lös och ledig i kroppen.

Annan massage har mer varit skön och avslappnande medan den pågår, men har inte påverkat musklerna särskilt mycket. Men om jag var trött och energifattig hade jag nog valt annan massage än finsk, just för att fylla på välbefinnande.

Oavsett massageform har jag alltid blivit ombedd att ta av mig allt förutom trosorna pga användning av olja. Tänk på att ha kläder som inte far illa av oljan.

Nu upprepar jag lite vad @Snurrfian redan har sagt:
Jag har gått på finsk massage och det ger verkligen resultat på spända muskler. Men det gjorde så ont att jag grät medan det pågick. Efteråt var det dock härligt, jag blev alldeles lös och ledig i kroppen.

Annan massage har mer varit skön och avslappnande medan den pågår, men har inte påverkat musklerna särskilt mycket. Men om jag var trött och energifattig hade jag nog valt annan massage än finsk, just för att fylla på välbefinnande.

Oavsett massageform har jag alltid blivit ombedd att ta av mig allt förutom trosorna pga användning av olja. Tänk på att ha kläder som inte far illa av oljan.
Jag har nog inte så mycket spända muskler förutom över bröstet och armarna vilket visar sig som begränsad rörlighet av armarna bakåt.

Det verkar väl som om jag får leta vidare och inte ta den som är närmast eftersom denne är man. Jag skulle inte känna mig bekväm med att klä av mig. Den faktorn känns mest avgörande.

Jag har nog inte så mycket spända muskler förutom över bröstet och armarna vilket visar sig som begränsad rörlighet av armarna bakåt.

Det verkar väl som om jag får leta vidare och inte ta den som är närmast eftersom denne är man. Jag skulle inte känna mig bekväm med att klä av mig. Den faktorn känns mest avgörande.
Om du inte vill klä av dig helt, så kan du tala om det när du bokar tid.

Men hur är det då ens möjligt att få massagen på det sätt som det är avsett?
Jag tänkte att om du är obekväm att ta av dig på underkroppen (säger man så?) så kan du bli masserad på överdelen, eller tvärtom.

Men jag förstår om du hellre vill ha en kvinna som masserar. Jag har själv alltid valt det.

Den bästa massagen jag fått var i Nådendal, så jag tippar att det var finsk eller klassisk massage. Sedan har jag fått massage två till gånger men det gjorde ondare, men gav resultat efteråt. Jag har aldrig blivit masserad på överkroppen liggandes på rygg så av den anledningen spelar det inte någon roll om man har t ex. bh på sig. När man blir masserad på ryggen så knäpper man bara upp bh:n.

Jag är inte särskilt pryd iof så det skiljer förstås från andras känsla.

De massörer och naprapater jag har varit hos har knäppt upp behån när man legat på mage på britsen, och så har jag fått knäppa upp knappen i byxan så att de har kunnat dra ner byxlinningen lite baktill för att komma åt längst ner på ryggen. Ganska odramatiskt. Dessutom har jag ofta fått varma handdukar över de delar av kroppen som massören inte jobbat med just då. Så det har helt enkelt inte känts så naket.

Om du vill testa massage utan att klä av dig kanske du kan be att få massage på händer, fötter och huvud? Det är behagligt och avslappnande.

Där jag går just nu (jag bokar alltid bara rygg), blir man visad in i rummet och blir lämnad ensam några minuter så man kan ta av sig på överkroppen och lägga sig tillrätta. Efteråt lämnar hon rummet så man kan stiga upp i lugn och ro.

Där jag går just nu (jag bokar alltid bara rygg), blir man visad in i rummet och blir lämnad ensam några minuter så man kan ta av sig på överkroppen och lägga sig tillrätta. Efteråt lämnar hon rummet så man kan stiga upp i lugn och ro.

Samma här. Brukar köra med träningsbyxor, så lägger massören en handduk mellan skinn och linning för att inte få olja på byxorna. Tar av mig på överkroppen, behåller jag behå så knäpper massören upp den, men jag föredrar att ta av den och lägga mig på mage, banden är i vägen annars när det kommer till axel och armar.

Tillägg: vill jag ha lite unna-mig-tid numera går jag på ansiktsbehandling. Massage är för mig inte så mysigt, utan mer en nyttogrej - underhåll helt enkelt. Inte helt njutbart med alla skador och förutsättningar.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 102
Senast: Thaliaste
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 438
Senast: Amha
·
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 909
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 804
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar