Massage, vad hände?

exotic

Trådstartare
Idag efter att jag fick en ganska lång massagebehandling, va jag vansinnigt yr och va tvungen att ligga kvar en bra stund. Samt blev illamående och snorig. Är det vanligt med en sådan reaktion?

Idag efter att jag fick en ganska lång massagebehandling, va jag vansinnigt yr och va tvungen att ligga kvar en bra stund. Samt blev illamående och snorig. Är det vanligt med en sådan reaktion?
Det brukar jag råka ut för .Snorig men det ger sig ganska snart yr kan jag åxo bli och få huvud värk !

Inte helt ovanligt med yrsel, speciellt om du har blodtryck åt det lägre hållet (alt. lågt blodtryck).
Att man blir lite snorig/täppt är också en vanlig reaktion, beror oftast på hur man ligger och brukar släppa efter några minuter nr man sätter sig upp.
Kom ihåg att dricka lite extra vatten idag och imorgon!

/Malin, massageterapeut

Har fått veta av en massör att det frigörs en del "skit"/slaggprodukter vid ordentlig massage och därför kan man bli snorig och till och med förkyld efter. Vet dock inte hur sant det är.

Liknande trådar

Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 451
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
10
· Visningar
659
Senast: movi
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka