Massa nytt..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bebben

Trådstartare
Ja, det händer ju grejer hela tiden i kroppen verkligen.

Igår kväll kände jag dom första sparkarna :love: 3 st kom det, sen kom en sammandragning som visade att bebis bara ligger på höger sida i princip. Det såg väldigt konstigt ut med en halv fotboll som mage :D

Ja, sen har jag även hunnit med att få foglossning också. Redan rätt så rejäl, och jag är bara i v 18 (17+1) :( Känns inte som om det kommer att bli mysigt senare i graviditeten när man börjar bli tyngre också. Har bara en liten mage nu ju, som en minifotboll :p Men efter en kort stunds ansträngning så haltar jag fram resten av dagen, och anstränger jag mig vidare trots att det gör ont så kan jag knappt gå på kvällen. Behöver hjälp upp ur soffan, kan inte stå stilla för då fungerar inte benen som dom ska när jag börjar gå igen osv osv. Ett helvete redan nu.

På Onsdag ska vi på vårt andra UL, och den här gången blir det bilder att visa upp :) Förhoppningsvis får vi veta könet då också!

En barnvagn är införskaffad. Det är sambon som köpt den, och första gången sade han att det var en Brio Nova Classic, men sist så lade han till både kombi OCH duo efter Brio, så jag kan inte direkt säga att jag är helt säker på modellen :D Men jag tror på det första, för det var dagen efter köpet, då borde minnet ha varit bättre.

Nu ska vi bara handla resten också.. Phu. Tur att man har hela sommaren och början av hösten på sig i alla fall! Det blir ju en del som ska köpas, och flera av dom sakerna är ju ganska så dyra. Barnvagn, bilstol, säng osv.
 
Sv: Massa nytt..

Myspys!

Min krabat är helt vild, har känt sparkar någon vecka nu, speciellt på G blir den när jag kör bil, då blir det ett välda ståhej och så börjar det klia på magen :p

Jag känner också av ryggen litegrann, fast det är mest när jag varit stilla ett tag och ska igång... Och sammandragningar får man ju dras med också ;)

Vad kul med ultraljud :bump: Var iväg i Tisdags, Vi fick två bilder, den var så vild att det inte gick att få med "helkropp" på en bild :crazy: :D

Vad kul med shopping! Jag har ju redan det mesta kvar efter Wilma, så det blir mest små kompletteringar som ska göras...
 
Sv: Massa nytt..

Stackare som fått foglossning. :( Har själv haft det från vecka 20 ungefär och har inte kunnat promenera med min hund alls sedan dess. Hoppas det går bättre för dig. Har hört att akupunktur kan lindra besvären för vissa. Kan vara värt att testa?
 
Sv: Massa nytt..

Jag kände en spark till igår! :D Låg i soffan i knäet på sambon, och han hade handen på magen. Då sparkade den till, tyckte kanske att pappa inte hade där att göra ;)

Shopping är kul! Men jävlar vad dyrt det kan bli om man inte tänker på det när man väljer saker.. :eek:
Har suttit och bestämt mig för spjälsäng, skötbord osv nu. Det landar på ca 5000 kr för dom lite större sakerna, samt tillbehör till säng osv. Och efter det har man alla kläder, småsaker, leksaker, tillbehör och jag vet inte allt..

På förra ultraljudet (13+5) så sparkades och fäktades bebisen hejvilt, men hon stannade några riktigt bra bilder ändå. Men jag valde att ta bilder med hem denna gång istället, när bebisen är större och man kan se lite mer.. Får hoppas på att det kan bli bra bilder även denna gång, och att hon kan se vad det är för kön därinne.
 
Sv: Massa nytt..

Uj, hoppas jag kan promenera min hund tiden ut i alla fall. Jag är oerhört tacksam över att jag kan det nu (Visserligen bara korta, för han är bara liten bebis än så länge) men jag skulle aldrig chansa på det en kväll när jag sitter här med massa ont.. Jag får planera in vad jag ska göra under dagen, beroende på hur ont jag kan ha på kvällen :crazy:
 
Sv: Massa nytt..

Och idag fick vi veta att det är en son vi väntar på :love:

4 st av manligt kön i huset blir det då, hur ska det gå :eek: Nog för att 2 av dom kommer att vara djur, men dom är envisa och jobbiga så att det räcker och blir över ändå ;)
 
Sv: Massa nytt..

Man får vara hård som flinta som ensam tjej :D
Jag är ensam hona i vår flock,
3 tvåbenta hanar
4 fyrbenta hanar :cool:
 
Sv: Massa nytt..

Jag har iaf en tjejkisse också, men hon är lika knäpp som övriga flocken :crazy: Ja, jag är ju inte så normal jag heller kanske :angel: Då hade jag nog inte trivts så bra här, som jag faktiskt gör, hehe.

Och jag som ska ha en till hane i nästa hund sen.. Hade jag tänkt åtminstone. Ojoj.
 
Sv: Massa nytt..

Va trist för dig med foglossningar :cry: är i v 13 o hoppas att jag får klara mig från dom framöver.... Tyckte det var kul att någon äntligen vill veta barnets kön!! När jag sagt det till mina vänner så kan dom inte förstå varför jag vill veta det?? Jag är ju bara nyfiken såklart!!! Jag hoppas oxå att vi får reda på det på ultraljudet, hade bara varit mysigt o veta vem som bor där inne..:smirk:
 
Sv: Massa nytt..

Ja, jag ville veta vad det är för nåt därinne ju. Och kunna bestämma namn osv osv. Pappan ville också veta, så det var skönt :)

Hoppas du slipper känna av foglossningen!
 
Sv: Massa nytt..

Cliff skrev:
Jag hoppas oxå att vi får reda på det på ultraljudet, hade bara varit mysigt o veta vem som bor där inne..
Men hörni tro mig, det enda ni kan få reda på genom ultraljud är huruvida ni kommer att få se en snopp eller en snippa när barnet kommer ut. "Vem det är" kommer ni vackert att få vänta på att få veta! ;) :)

Det är helt ok med mig om folk är nyfikna på könet eftersom det som sagt är typ det enda man kan få reda på om sitt barn i förväg. Men jag blir lite ledsen av formuleringen, jag vill gärna tro att könet bara är en liten del av alla egenskaper som bestämmer vilka vi blir!

Fast det är klart, om man ställer in sig på att få den typiska flick- eller pojkbebeisen, då är nog chansen ganska god att man snabbt formar sitt barn till en sån...:angel:
 
Sv: Massa nytt..

Oavsett vilken kön som kommit ut här, så hade bebisen fått vara med om precis samma människor och händelser. Vad omgivningen och upplevelserna kommer att forma bebisen till, det återstår att se. Jag är nog så långt ifrån flickaktig som man kan komma i alla fall :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 632
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 752
Senast: Bee
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 586
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 550

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp