maskeradhoppning!

T

tjohej

hejsan!
jag ska vara med på maskeradhoppning nästa helg. jag ska rida en liten skimmel islandshäst med stoooor o lurvig vit man. kommer troligen rida barbacka. nån som har något tips på vad man kan vara utklädd till? :p

Sv: maskeradhoppning!

hahah, jag vet inte de ja ;)
men ja funderade på o vara snögubbe typ.. men jag vet inte riktigt hur jag ska klä ut mig då.. nån som har nån idé?

Indian!

Rita "krigsmålningar" på rumpan på hästen och en jädans massa fjädrar i manen! :p

de va en bra idé! men tyvärr är det redan en som ska vara indian, det kanske blir lite tråkigt med 2 st :crazy:

barbie på sin vita barbie häst :D.
skulle jag lätt vart XD. rosa typ vattenfärg , ett hjärta på rumpan, glitter i manen. :D :angel:

ja barbie skulle ju va skitfränt :D eller kanske ängel/älva/isprinsessa

Jag sitter i samma sits, men jag har en fux :D Hon är rakad så det är ingen lurvponny :angel:
Vad kan vi vara? :D

Usch va originellt alla kör på maskeradhoppningar!
Vi har det varje år på nyårsafton på ridskolan och publiken måste vara den mest kräsna i världshistorien!

Var en som red barbacka med dykutrustning. (Sån där syrgastub, simfötter, simglasögon, sån där ehm... som man har i munnen för att andas om man simmar längst ytan och hela baletten - snorkel? :idea: ). Hon vann!

Men lätt att hoppa omkring barbacka på en häst som är väldigt het :angel: Jag skulle ramla av om jag hade en syrgastub på ryggen :eek:

Jag ska tävla med en annan fux, och vi ska nog vara djävular :D Vad kan man ha för musik till?

Eftersom jag tycker det låter förfärligt med hästar som är rakade i stället för klippta ;) tycker jag din häst behöver få något på sig.

Varför inte göra ett stort julpaket av hästkroppen, med ett stort "täcke" med ordentligt breda (glitter?)band runt mage och bog/rumpa och dig själv som en jättestor rosett ovanpå?! Givetvis också med en stor dinglande lapp (kallas det möjligen julklappsadress?) i svanstrakten som det står GOD JUL på!

Det läckraste jag sett på maskeradhoppning är nog en kolsvart häst , målad som ett hästskelett, riden av av ett liknade människoskelett!

en kompis till mig red i full hockymålvaktsutrustning=), likförbannat var det en liten tomte som vann:devil:

Två tjejer i stallet typ 2001 eller nått var det, de red två ponnyer och de klädde ut sig till Dumle (asså, själva ryttarna var chokladen med runda kroppar som var röda som det stod Dumle på och sen blåa "flärpar" med vita prickar(?) på hjälmen och benen som stod rakt ut, så de såg ut som en Dumle med papper på! Hästarna hade röda täcken med Dumle märken överallt och Dumle i manen och svansen och så hade de fickor på täcket som de hade Dumle i och kastade ut det över hela publiken - de vann!

ängel!!!
MASSOR med glitter, ett lucianattlinne, vingar, och så hjälmen förstås ;)

hahaha

SJÄLVKLART "D.E.V.I.L" med 666 ( Klart bästa... jag har ridit omhoppning till den... ;) jag o en till var djävul och ängel )

eller,
Highway to hell- AC/DC
Firestarter- Prodigy
Heavens on fire - KISS/ STARS

jag har också maskerad hoppning den 16!!! Ja tänkte klä ut mej till horseboll spelare... tänkte nästan att jag skulle försöka lära mig de där livsarliga dyjet ner efter bollen, men ja vet inte om ja fixar det utan att trilla av :):angel:

Hahaha! Då får du nog ta och börja öva NU! :rofl: :rofl:
Sorry, du kanske är väldigt vig, men jag skulle ALDRIG klara det :angel: :D

Hahaha! Då får du nog ta och börja öva NU! :rofl: :rofl:
Sorry, du kanske är väldigt vig, men jag skulle ALDRIG klara det :angel: :D

haha :) är inte heller särskilt vig, men ja får väl öva upp mej, tror inte att jag heller kommer att klara det, inte i full gallop kanke, möjligtvis på en shettis

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 239
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 315
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Växthus- renovera eller köpa nytt?
  • Sötpotatis
  • Vad gör vi? Del CCVIII