Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: mask?

Nidorina skrev:
Mina ungar var ÖVERlyckliga då de fått Vanquin.
Skiten blir nämligen röd, vilket barnen tyckte var ooooerhört lustigt!
(Vadå lättroade barn :banana: )

Jag och min bror behövde tydligen avmaskas då och då när vi var mindre. Jag har minne av att de var GODA (säkert sockeröverdragna) och att vi drack mjölk för att skölja ner pillren.

Vi hade springmask i min familj förra året. Två av mina tre barn hade det och jag hade det också. Köpte receptfritt Vanquin (tror jag) som vi tog och blev av med det. Det var väl inte så roligt, men på apoteket sa de att det är väldigt vanligt men inget farligt.

Det finns väl, vad jag vet, springmask, bandmask och binnekemask som männsikor kan få. Har för mig att det ska finnas nån mer sort också men kommer inte på det nu.

hua jag hade mask skitofta när ja va liten (eller nu kannske jag ljuger men fy vad hemskt de va) å andra sidan kom jag ihåg att man fick röda tabletter som smakade jättegott :)

hur kommer de sig att de bara kliar när man lägger sig? O att de e såpass vanligt hoss just barn? (kannske e för att dom äter allt ;) )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 424
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 670
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 090
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
745
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka