Marsvinständer

A

Athos

Hur långa ska dom egentligen vara:confused: Min lille kille har tappat sina framtänder i överkäken:eek: Nu blir det väl problem med långa framtänder i underkäken och dom behöver säkert klippas, men hur mycket:confused: Och hur vet jag att dom behöver klippas?

Sv: Marsvinständer

Nä nu måste jag putta lite:D
Var och varannan tråd här handlar ju om marsvin så visst finns det väl någon som kan någonting om tänderna, eller:confused:

Det är ju jätte svårt att veta när.. Men om den slutar äta asså du ser ju.. m tänderna nuddar varnadra elle kanske till och med ligger på varandra.. Å Värtinären klipper tänkdera.. Lägg in en pinne i buren å om den inte gnagt något alls på den så kanske det är ide att ååka och iallfall Titta på tänderna hos vätrinären! De vet ju alltid det bästa! Djuren är ALLT i värden kosta va det kostar!! :love:

Det är ju det som är det svåra att se nu när han bara har kvar tänderna i underkäken:crazy:

gå till en veterinär, du skulle väl ändå inte klippa tänderna själv?
tänderna kan spricka rätt lätt, så gå till en veterinär.

Det viktigaste jag ville veta var bara hur långa deras tänder ska vara:angel:

Det är riktigt som du tror att tänderna i underkäken kommer växa för mycket. Om du kontaktar en veterinär kan h*n visa hur och hur mycket du kan klippa.

tänderna lär väl i vilket fall som helst BLI förlånga, eftersom dom nu inte har någonting att nöta emot, därför föreslår jag att du går till en veterinär ;)

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 716
Senast: KesoNeso
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Relationer Jag fick för ett par månader sedan veta, efter ett par år långt förhållande, att min partner inte vill ha barn. Jag har själv aldrig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
6 865
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 560
Senast: Lejanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar