Marsvinshane med knölar under magen

M

MaLiNsMaLiN

Min marsvinshane som är ungefär 5 år gammal har fått en massa knölar under magen och på sidorna. Är det någon som vet vad detta kan vara eller någon som haft ett marsvin med sådana?
Man kan hålla runt dem så de sitter liksom inte helt fast.
Några tips?

Sv: Marsvinshane med knölar under magen

föresten.. knölarna har han haft rätt länge men jag har inte brytt mig så mycket om det förrän nu, det är min brors marsvin men har bryr sig inte så mycket om honom, så det är jag som får göra det.

Jo men min mamma är som hon är och hon tror inte det är något som är så farligt eller något :crazy: . han verkar inte ha ont av dem iaf och det är ju tur. han springer runt och skriker och skuttar som vanligt :smirk:

Är det inte någon som vet vad etta kan vara?

Ta marsvinet till veterinär så får du garanterat veta.

Men jag gissar att det är cancerknölar. Kanske godartade kanske elakartade. Hursomhelst så måste marsvinet få komma till veterinär för undersökning innan de plågas till döds.

Ta marsvinet till veterinär så får du garanterat veta.

Men jag gissar att det är cancerknölar. Kanske godartade kanske elakartade. Hursomhelst så måste marsvinet få komma till veterinär för undersökning innan de plågas till döds.

Kan ju faktiskt vara fettknölar, vilket äldre och överviktiga djur ofta får. Kan också vara tumörer men inget av det här vet man förrän en veterinär har undersökt marsvinet. Går inte att säga utan att man har sett djuret. Självklart ska du gå till en veterinär med marsvinet.

Vad jag själv trott hela tiden är att det varit fettknölar. men men. jag får väl se till att mamma tar honom till veterinären.

Liknande trådar

Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 480
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Hundhälsa Har en hund på drygt 2,5 år som haft problem med magen och därför går på elimineringsdiet. Hills z/d, färskt hjortkött, standardt immun+...
Svar
5
· Visningar
431
Senast: Sol
·
Kropp & Själ Jag har nyss fyllt 50 och tycker att min mage har tappat formen helt,. Jag har svårt att dra in den över huvud taget. Har sen tidigare...
2
Svar
21
· Visningar
1 798
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar