_Sascha_

Trådstartare
Min kompis ska få marsvinsbäbisar som jag ska tjata på mamma lite om (min stora dröm har varit å ha marsvin sen jag va 5), men nu är det såhär.. Att min mormors HUND är allergisk mot marsvin, jag träffar inte hennes hund så fasligt ofta men ibland är den hemma hos oss, men jag har en kanin och jag förstår inte att hunden inte är allergisk mot kaninen men mot marsvin? har dom annorlunda lukt lr vad man ska säga?

Hjälp mej nu så jag kan få mina marsvin!!! :bump:

Marsvin är det mest allergiframkallande pälsdjuret som finns....varför vet jag inte. Är du säker på att det är själva marsvinet som hunden är allergisk mot? Det är vanligare att hundar och även katter är allergiska mot allt damm som finns i spånet och höet.....

Är det? Trode att kaniner var värre än marsvin?! Min sambo klarar marsvin men inte kaniner

Ja, men då stämmer det säkert! Du får se till att inte hunden är i närheten av marsvinen, och ha dom bara i ett rum...då kanske hunden klarar av att hälsa på hos er....

Jag med mina dumma ideer:
Sätt ett nosskydd på hunden så att den inte kan lukta in marsvinslukten :cool: hehe
nä skojja bara du kan väl ha marsvinen i ett separat rum där inte hunden ska vara då blir det ju bra för hunden

Jag vet inte vad som stämmer. Tänkte bara dela med mig av mina egna erfarenheter :crazy:

Jag är inte heller hundra på om det stämmer, bara jag hört från flera pälsdjursallergiker....

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 820
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 743
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka