marsvin som sällskap ??

F

fotot

Hej buren till min dvärjvädur är en förut använd typ box för kalv !
den är rätt stor och vi har bygt en trappa upp till ett litet fönster som finns i buren han har ett hus som min bror har bygt men buren är ute i stallet så han blit rätt ensam men det täkte ju inte jag eller nån i min familj på så vi köpte ju inte nån hamster som sälskap och när jag komm på att han kunde bli ensam där ute så sa dom i djuraffären där vi tänkt köpa en hamster till honom som sälskap sa dom att det nog inte skulle funka för att min kanin var för gammal och att dom nog skulle bråka:mad: dom kan väll fråga om man har nåt sälskap till kaninen och vart man tänkt ha den så skulle ju inte kaniner bli ensama som min tuvärr blev men vad ska jag göra:confused: jag har hafft många kaniner men dom skriver jag om nån anan gång !! :bump:

Sv: marsvin som sällskap ??

Marsvin ska inte bo i kallt, de är känsliga för kyla och drag.

Kaninen klarar sig nog ensam ska du se.
Många som har sina niner ensamma, och har dom klarat sig så gör nog din det också. Ett alternativ är ju kanske att skaffa en kanin till, fast då får du se noga till att dom inte är utav samma kön så att det blir en massa ungar. Och då räcker det inte med att djuraffären säger vilket kön det är, för det har dom ofta fel på faktiskt otroligt nog.

Lycka till med bunnyn

Vi har en kanin och ett marsvin tillsammans, ursprungligen var det tre marsvin och en kanin.
Vi har dem i en shettisbox i stallet men det stallet är uppvärmt till ca 10 grader. De trivs väldigt bra tillsammans och det är marsvinet som bestämmer!

inget att rekommendera att ha marsvin ute. dom blir lätt förskylda, ska bo varmt!

kanin är annars inte speciellt beroende av sällskap. klarar sig bra själva. när jag var yngre köpte vi 4 kaniner av min faster. 2 killar och 2 tjejer. tanken var att dom skulle bo 2 och 2. slutade med att vi fick ha 4 burar för att dom bara slogs!

En stor anledning till att inte ha kanin och marsvin tillsamman är de pratar inte samma "språk".
Marsvin är ett flockdjur som pratar med och behöver bo ihop med sin artfränder.

nej, ha inte marsvin (hoppas du inte mena hamster som du skrivit emellanåt, de vore nog ännu värre) och kanin ihop.

Jag frågade samma fråga på buke för ett tag sen och fick olika svar. Bestämde då att jag INTE skulle skaffa nån kanin till marsvinet. men, eftersom min pojkväns pappa har djuraffär och vi var där en dag och såg VÄRLDENS FINASTE kanin så gick det som det gick.. Klart jag tog med honom hem :p .

Hade bara en bur så jag hade dom ihop. Marsvinet var bossen i början, men efter några veckor när kaninen växte upp så började han bestämma och jagade min marsvins hona. Då såg jag till att skaffa en egen bur till henne direkt. Nu får dom bara vara tillsammans på mitt golv när jag är med.

Jag skulle aldrig sätta ihop kanin och marsvin igen, vill inte riskera att någon blir skadad. Så jag hoppas inte du gör det.

Undersökningar har visat att marsvin hellre bor ensamma än med kanin, så skaffa hellre en kanin till.

Hej! Jag är ne tjej som är bra på små djur. Du skrev att du tyckte att din kanin var ensam. Men om kaninen left ensam länge så brukar det bli slaksmål om man köper nån kamrat till henne/honom. Så mitt tips är att låta det vara som det är. Kaniner är inte flok djur så dom är inte beroende att ha sällskap på de visset som marsvin t.e.x.

(är inte riktig säker på om det är en kanin men deta gäller hamstrar också.) :)

hamster och kanin ihop? vaa?

nej jag skulle aldrig ha kanin + marsvin, jag tror inte att de förstår varandra, och kaninen kan skada marsvinet.

vill du ha en kompis till din kanin så skaffa en till kanin. fast det är inte säkert att det fungerar, men jag har satt ihop några äldre kaniner och det har funkat kalasbra.

Mrsvin och kaniner kan vara tillsammans,men då ska man göra så att dom får vara tillsammans redan när dom är små.För nu när kaninen är lite "äldre" eller va man ska säga,så handlar det ju mycket om revir å sånt va,så när marsvinet kommer så blir det nog lätt bråk..

Mina två marsvin bor i ett stall på sommrarna,även på nätterna.Dom bor i en jätte stor bur med massa halm i,så dom fryser inte.Men om du ska ha marsvinet i stallet även på vintrarna,det är nog inte så bra.Så du kanska ska köpa en till kanin? :idea:

Liknande trådar

Däggdjur För drygt ett halvår sedan tog jag över 2 marsvin från en familj där det visat sig finnas allergi. För att göra en lång historia kort...
2
Svar
38
· Visningar
2 775
Senast: Scandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar