Marsvin som rullar

R8n

Trådstartare
Är det normalt att marsvinet hoppar som en gummiboll och sedan helt plötsligt slänger sig på sida som en kanin?

Eller är det någon sjukdom?:crazy:

Lilla Lyckan, mammas svin, hon går upp i kattens korg och sedan leker hon för att plötsligt slänga sig på sida.

Sv: Marsvin som rullar

jag vet inte om det är samma.. men kaniner kan göra så, eller slänga sig helt huxflux på rygg, det är ett typ trivselbeteende iaf...

Trodde också mitt marsvin var lite konstig när hon skuttade upp och runt och hej vilt far hon omkring och gjorde nästan kullerbyttor, men i djuraffären sa dem att det lät som att jag hade ett väldigt lyckligt och glatt marsvin :D

Jag har haft ett par marsvin som gjort underliga runt-rullningar och upp&ner hopp när de varit små, men så fort de börjat växa till sig har de alla slutat med det... Känns som lite onormalt beteénde om jag skall vara ärlig.
Jag har haft en som hoppat en halvmetershopp upp och ner i sängen med akrobatiska konster :D

När marsvin leker popcorn vilket dom gör när dom är glada och fulla av energi så kommer dom ibland i obalans eller inte riktigt upp helt vilket gör att dom rullar sig på sidan eller tom slänger sig på rygg.
Fullkommligt normalt och den glädjen är väldigt smittande av sig.
Jag har väldigt svårt att inte skratta åt mina när det inträffar.
Vissa gör det även som vuxna titt som tätt beroende på temperament. Unga gör det väldigt ofta.
Du skall se när dom leker popcorn rätt upp i hängmattan för att studsa ner igen skakandes på kroppen :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 958
Senast: fixi
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 980
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka