Märkning sadel

Hopplan

Trådstartare
Hej.
Någon som har bra koll på märkning på sadlar? Har en globus ordo equester roma som jag köpt begagnad, men har gjort av med garantilappen och skulle vilja veta årsmodell och storlek på både sits, vidd och kåpa.

Det står
ROMA
17LMWBR

och på ett annat ställe
2912
XA1022

Någon som kan och vill hjälpa mig :bow:

Det står
ROMA
17LMWBR

17 står för 17 tum sits sedan kan jag bara spekulera att L står för Large kåpa MW för medium wide i bredden och BR för att den är brun.

2912
XA1022
Detta är serienummer för just den sadeln. Hör av dig till Globus så kan de säkert hjälpa dig.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 487
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Har en 10 årig islandshäst som en gång tidigare fått ont av sadeljorden. Han har blivit kollad av veterinären, sadelprovning osv...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Magnum
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka